رسانه: آمریکا در جستجوی راه هایی برای رمزگشایی پیام های واتس اپ است

© Photo / Sam Azgorرسانه: آمریکا در جستجوی راه هایی برای رمزگشایی پیام های واتس اپ است
رسانه: آمریکا در جستجوی راه هایی برای رمزگشایی پیام های واتس اپ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکا امکان رمزگشایی پیام های ارسالی از طریق واتس اپ و دسترسی به مکاتبات و مکالمات کاربران در این شبکه را بررسی می کنند.

به نوشته روزنامه "نیو یورک تایمز"، مقامات قضایی و انتظامی آمریکا اعلام کرده اند که قصد دارند به داده های رمزگذاری شده کاربران در واتس اپ دسترسی داشته باشند و در حال تحقیق در مورد رمزگذاری این برنامه هستند. آنها اعلام کرده که این اقدام در راستای حفظ امنیت شهروندان و مقابله با تروریسم است.
پیش از این یک قاضی فدرال در آمریکا در پرونده ای که همچنان باز است اما ربطی با تروریسم ندارد، حکم استراق سمع ارتباطات صورت گرفته از طریق واتس اپ را صادر کرد اما مشکل این است که بازرسان توانایی رمزگشایی پیام های ارسالی از طریق این شبکه را ندارند.
واتس اپ همه مکاتبات کاربران خود را به صورت پیش فرض و با استفاده از سیستم پایانه به پایانه رمزگذاری میکند که گامی موثر در جهت حراست از حریم خصوصی کاربران است، و این یعنی تنها فرستنده و گیرنده پیام می توانند مکاتبات را مشاهده نمایند.
اکنون وزارت دادگستری آمریکا که اعلام کرد پیام های واتس اپ باید رمزگشایی شود، مشغول بحث و تبادل نظر است تا بررسی های خود در این باره را به انجام برساند.
واتس اپ یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی است که از سال 2014 در مالکیت فیس بوک است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала