اولین ماموریت تحقیقاتی "ExoMars" برای جستجوی علایم زندگی عازم مریخ

© Sputnik / Alexander Kovalev /  مراجعه به بانک تصاویر Thales Alenia Space associates seen at the clean shop, handling the orbital station of the European-Russian project "ExoMars 2016"
Thales Alenia Space associates seen at the clean shop, handling the orbital station of the European-Russian project ExoMars 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز از ایستگاه بایکانور موشک حامل «پروتون ام» با دستگاه مشترک گروه روسیه و اروپا به نام «اکزومارس» (" ExoMars") برای جستجوی علایم حیاتی به مریخ پرتاب می شود.

دستگاه Trace Gas Orbiter و مدول Schiaparelli همراه این موشک به سیاره سرخ ارسال می شوند و بعد از هفت ماه به مقصد می رسند. انتظار می رود که مدول نامبرده در روز 19 اکتبر وارد فضای جوی سیاره شود و در همان لحظه دستگاه Trace Gas Orbiter از آن جدا خواهد شد.
نماینده سازمان فضانوردی روسیه ضمن گفتگو با خبرنگار ریانوستی تاکید کرد که هدف اصلی این ماموریت جستجو برای یافتن گاز متان در فضای جوی این سیاره است که می تواند تایید کننده وجود علایم حیاتی در گذشته یا حال باشد. علاوه بر این تکنولوژی کلیدی برای دومین ماموریت «اکزومارس» در سال 2018 نیز مشخص شده است.
ایور کوماروف رییس سازمان فضانوردی روسیه و لف زیلیونی رییس انستیتوی مطالعات فضایی آکادمی علوم روسیه در جریان نشست خبری با روزنامه نگاران در پایگاه بایکانور اظهار کردند که ماموریت «اکزومارس» تنها شروع طرح های دارای چشم انداز برای مطالعات عمیق تر در فضای کهکشانی است. احتمال دارد در آینده برنامه ها و ماموریت های جدیدی برای ارسال این دستگاه به ماه و ونوس آماده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала