روبات های روسی چینی زبان

© Photo / Promobotروبات پرومبوت ساخت روسیه
روبات پرومبوت ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبات می تواند به عنوان راهنما در موزه کار کند.

روبات های روسیه به زبان چینی حرف می زنند. پنج  روبات آدم نما  ساخت شرکت  روسی « پروموبوت»  در یکی از مراکز تجاری  « خانجو» چین  به زبان چینی به بازدیدکنندگان خوشامد می گویند.  شرکت  محلی Keysi  Microelectronics این روبات ها را خریداری کرده است.  شرکت مذکور قیمت 4 روبات دیگر را پرداخت کرده است که باید در  بزرگترین  فروشگاه  « خانجو» کار کنند. این شرکت خرید  100 روبات  دیگر روسی تا پایان سال 2017 را  سفارش داده است.

آشنایی روس ها با شرکای چینی  در  دسامبر سال 2015 میلادی در  نمایشگاه روبات Irex در توکیو  صورت گرفت.  سفر به توکیو اولین سفر خارجی روبات سازان پرم بود. آنها در نمایشگاه روبات   تحت عنوان « پروموبوت» مشهور شدند.

 نمایندگان شرکت  چینی  مذکور تنها شرکتی نبود که به  کیفیت عالی روبات های روسی توجه نشان داد.

اولگ کیووکورتسِف  (Oleg Kivokurtsev) رئیس دوم کمپانی  « پروموبوت»  در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» در این خصوص  گفت:  روبات های ما  اتوماتیک ترین روبات ها در بین انواعی هستند که هم اکنون در  بازار جهانی عرضه می شوند.  آنها از بزرگترین  ذخیره زبانی برخوردارند که امکان  گفتگو  به چند زبان از جمله چینی را ممکن می سازد.  این روبات ها  معنی گفته ها را  درک کرده و  به سوالات  جواب می دهند  و هر شخصی را که با او صحبت کرده اند به خاطر می سپارند.  در عین حال این روبات ها می توانند گفتگوی انسان را در  هر نوع سطح سر و صدا شناسایی کنند و صورت شخص را حتی در تاریکی محض  شناسایی خواهند کرد.  در واقع این روبات — پروموتِر، می تواند با قرار داشتن در  یک جای شلوغ که سرو صدا در آنجا زیاد است،  مثل  دستگاه ناوبری  عمل کند و به  مشتریان کمک کند. این روبات می تواند به عنوان راهنما در موزه  ها کار کند و  اطلاعات در باره خریداران فروشگاه ها را  جمع آوری کند. مهمترین حسن این روبات آن است که قیمت  « Promobot »با وجود  شاخص های بالای فنی،  ارزان  و فقط 10 هزار دلار است.  قیمت آن حداقل 5 بار پایین تر از  هر نوع دیگر خارجی است.

 اولگ کیووکورتسِف  (Oleg Kivokurtsev)  در خصوص  ارزانی این روبات گفت که  تمام اجزاء آن ساخت داخل است. طراحی و دزاین  و  مکانیک روبات  و جزء  هدایت و کنترل، پایه زبانی  و الگاریتم خودآموز  به شرکت « پروموبوت» تعلق دارد و فناوری شناسایی چهره   به کمپانی روسی « ویژنلابس»  تعلق دارد.  بر اساس  طرح های روسی  سنتز  بیان و  سیستم ناوبری روبات  ساخته شده است.

همکاری دو شرکت روسی و چینی فقط به خرید این روبات ها ختم نخواهد شد.  شرکای چینی  در رابطه با ساخت کارخانه مشترک در چین برای مونتاژ  این روبات ها ابراز تمایل کردند. جواب مثبت فقط در صورتی  داده خواهد شد که این پیشنهاد از نظر تجاری برای شرکت روسی سودآور باشد.  در شرکت « پروموبوت» نگران استفاده غیر قانونی از  طرح روسی نیستند.  به گفته رئیس دوم شرکت،  نرم افزار این روبات طوری طراحی شده است  که نمی توان آن را کپی کرد.  اگر کسی  در صدد استفاده از آن برآید، باید از صفر آن را  بسازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала