نیروهای ضدروسی خطرناک در آمریکا

© AP Photo / David Goldmanپرچم آمریکا
پرچم آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمندگان جدید«جنگ سرد» از مخالفان روسیه حمایت می کنند.

جیمس کاردن مفسر   The Nation  و کارمند سابق  وزارت امور خارجه آمریکا  معتقد است که در محافل نظامی و مراکر تحلیلی  و در رسانه های آمریکا  « رزمندگان جنگ سرد جدید» مسلط هستند. روسیه دشمن  اصلی آنها عنوان می شود.  به خاطر شیطان جلوه دادن مسکو، آنها  حاضرند از  هر شخصی حمایت کنند.  حتی اشخاصی که  خطرناک هستند.

وی از سخنرانی  فیلیپ بریدلاو فرمانده کل قوا  ناتو در اروپا در  نشست  کمیسیون  سنا در امور  نیروهای مسلح یاد کرد.  ژنرال بطور مستقیم اعلام داشت که  دو خطر در مقابل آمریکا و ناتو قرار دارد: تجاوز روسیه و بی ثباتی رو به افزایش در جنوب. واشنگتن و مسکو  فاقد  منافع مشترک  در عرصه امنیت هستند.

کاردن متذکر شد: « احتمالا اعلامیه  بریدلاو  خبر جدیدی برای کری و لاوروف  بود که  به همکاری  برای دستیابی به منافع مشترک  در عرصه امنیت می پردازند — به عنوان مثال همکاری جهت خلاص شدن از ذخایر  سلاح شیمیایی  بشار اسد  و رسیدن به  توافق هسته ای  (در ترکیب گروه شش  میانجی ها) با ایران.»

کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا  از گفتگویی تحت عنوان «  دیالوگ آمریکا — اوکراین  در خصوص امنیت» یاد کرد. استیون بِلِنک  کارشناس  شورای  آمریکا در امور بین الملل در سخنرانی خود گفت که  ولادیمیر پوتین « نمی تواند و  نمی خواهد دست از پیشروی بکشد»  و آمریکا باید« پوتین را وادار به عقب نشینی کند، زیرا هیچکس دیگر به غیر از آمریکا از عهده انجام این کار برنمی آید». شایان ذکر است که  آندری پاروبی  معاون سخنگوی  مجلس اوکراین  و « دبیر  شورای ملی  امنیت و دفاع اکراین»  نیز در  این نشست حضور داشت.  در جریان کودتای سال 2014 میلادی  این شخص « پلیس میدان» بود.  اما در آن نشست ترجیح دادند در باره ارتباط او با گروه افراط گرا  سکوت اختیار کنند.  وجود پاروبی در آن نشست و تمجید از وی  گواه آن است  که « رزمندگان جدید  جنگ سرد» حاضر به حمایت از هر  شخصی هستند که مخالف روسیه باشد.

به گفته کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا  همین گرایش  را می  توان در  نمایش همبستگی (هر چند غیرصادقانه)  با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مشاهده کرد.  با وجود  موارد بسیار  نقض حقوق  بشر در ترکیه، در آمریکا  به او احترام می گذراند.  همه بخوبی از ارتباط ترکیه  با « دولت اسلامی» آگاه هستند ولی این ارتباط به  نفع  نقطه نظری که مطابق آن  ترکیه — در لحظه کنونی آخرین  هدف روسیه پوتینی است —  نادیده گرفته می شود».

جیمس کاردن با صحبت در باره شیطانی جلوه دادن روسیه  از سوی رسانه ها ،  مقاله ای در  « نیوز ویک» تحت عنوان « چگونگی شکست پوتین»  را به یاد می آورد. اِوِلین فارکاس،  هماهنگ کننده سابق  مناسبات نظامی  با روسیه در پنتاگن   که از نظر حملات ضد روسیه ای  خود مشهور است  در   مقاله خود نوشت: « باید کارهای هر بیشتری برای  شکست پوتین انجام داد…مثلا  تحویل  تسلیحات به اوکراین و گرجستان و ملداوی».

با توجه به این نکات می توان  بخوبی تصور کرد که « رزمندگان  جدید  جنگ سرد» برای تضعیف مناسبات  روسیه — آمریکا  از هیچ کاری فروگذاری نخواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала