فرمانده کل سابق ناتو در اروپا پیشنهاد کرد سوریه همچون یوگسلاوی تجزیه شود

© Sputnik / Илья ПиталевВоеннослужащий Сирийской Арабской армии в городе Алеппо
Военнослужащий Сирийской Арабской армии в городе Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز استاوریدیس، فرمانده کل سابق نیروهای ناتو در اروپا معتقد است احتمالا تلاش فعلی برای آشتی ملی در سوریه موثر واقع خواهد شد اما جنگ در منطقه به این زودی پایان نخواهد یافت.

استاوریدیس در مقاله خود در نشریه Foreign Policy نوشت با ادامه بحران هر چه واضح تر می شود که دیگر دولت متحد سوریه وجود ندارد. ملت این کشور بر اثر جنگ داخلی متفرق شده و بخش های بزرگی از این کشور توسط رهبران پراکنده ای اداره می شود که تابع هیچکس نبوده و فقط از بقایای کشور مستقل نفرت دارند. فرمانده کل سابق نیروهای ناتو در اروپا پیشنهاد می کند به این دلیل باید به فکر تقسیم سوریه بود.
استاوریدیس قبول دارد که این تصمیم پر ریسکی است که خطر بروز مشکلات زیاد را به وجود می آورد و جامعه بین المللی نگران ان است اما برای رفع درگیری و پیشبرد مذاکرات لازم است این گزینه نیز در روی میز مذاکرات ژنو باشد.
به نظر ژنرال امریکایی، آینده سوریه چنین خواهد بود: در اطراف دمشق ناحیه علوی به رهبری اسد یا جانشین او ظاهر خواهد شد. رژیم میانه روی سنی پس از سرکوب گروه های گوناگون تروریستی ناحیه مرکزی را اداره خواهد کرد و همچنین در نهایت ناحیه کرد نشین در شرق سوریه ظارهر خواهد شد. ضمنا می توان از گزینه های گوناگونی می توان برای تجزیه سوریه استفاده کردک از تقسیم کامل همچون یوگسلاوی گرفته تا تشکیل فدراسیون در بوسنی پس از توافق های دیتون یا فدراسیون ضعیف همچون عراق.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала