اوباما پوتین را آدم بسیار با نزاکت و تا حد باورنکردنی صریح می داند

© AP Photo / Carolyn KasterПрезидент США Барак Обама в Вашингтоне
Президент США Барак Обама в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شماره ماه آوریل مجله آتلانتیک با عکس روی جلد رئیس جمهور فعلی آمریکا منتشر شده و مقاله اصلی آن "دکترین اوباما" خواهد بود. "جفری گولدبرگ"، خبرنگار آتلانتیک ضمن مصاحبه ای با باراک اوباما درباره نتایج حاصله در دوره حکومت وی انجام داد.

این خبرنگار از جمله توانست از نظر باراک اوباما درباره رئیس جمهور روسیه آگاه شود. وی می نویسد:" قبلا احساس من این بود که اوباما پوتین را آدم بد و خشنی می داند". اما پاسخ اوباما وی را متعجب کرد.
اوباما اظهار داشت:" واقعیت این است که پوتین در تمام دیدارهای ما تا حد باور نکردنی صریح و رک و بسیار با نزاکت بود. تمام دیدار های ما بسیار کاری بودندو وی هیچگاه مرا دو ساعت منتظر نگذاشت".
به گفته رئیس جمهور امریکا، پوتین بسیار بیشتر از انچه امریکایی های فکر می کنند به همکاری با واشینگتن علاقمند است.
طبق ارزیابی اوباما اگر فکر کنیم اکنون روسیه در سوریه یا اوکراین در مقایسه با زمان قبل از آغاز درگیری ها در این کشور ها دارای موضع قوی تری است، به معنای عدم درک بنیادی ماهیت قدرت در روابط بین الملل خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا معتقد است" قدرت واقعی ان است که بتوان آنچه را که می خواهی بدون توسل به زور دریافت کنی. وقتی اوکراین مستقل به نظر می رسید اما در واقع دزدان آنرا اداره می کردند، بسیار قدرتمند تر بود".
به نظر اوباما" اوکراین همواره مورد توجه اساسی برای مسکو و نه واشینگتن خواهد بود. رئیس جمهور امریکا تاکید کردک" مسئله این است که اوکراین عضو ناتو نیست و اعم از اینکه ما چکار کنیم، برای سلطه نظامی از جانب مسکو آسیب پذیر خواهد بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала