پرتره جانوران کامچاتکا

© Sputnik / Alexandr Piragis /  مراجعه به بانک تصاویر Вулканы Мутновский и Горелый на Камчатке
Вулканы Мутновский и Горелый на Камчатке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عکس و فیلمی خوب در باره طبیعت - سلاح نیرومندی است.

سری پرتره های بی نظیر جانوران کامچاتکا و مناظر شگفت آور پارک ملی کورونوتسکی از طرف ایگور شپیلِنوک عکاس مشهور روسیه معرفی شدند. سفر سه ساله عکاسی او به 100-مین سالگرد سیستم پارک ملی روسیه اختصاص دارد. این عکاس از 32 پارک طبیعی — ملی از غرب تا شرق کشور عکس گرفته است. کامچاتکا نقطه پایانی این مسیر بود.
قهرمان او، روباه با بچه های فوق العاده بامزه سرخ مویش، خرس قهوه ای که دارد حمام آفتاب می گیرد، قاقُم (از خانواده راسویان) بااحتیاط، سمور ایستاده روی شاخه درست مثل پروفسور در کلاس سخنرانی… آتشفشان های کامچاتکا در بخش جداگانه ای نشان داده می شوند. عکس های آتشفشان « کلوچِفسکی» مرتفع ترین آتشفشان فعال در قاره اورآسیا — 4850 متر — و عکس های دره مرگ — جایی که هر موجود زنده ای یا بر اثر گازهای آتشفشان و یا به دلیل نامرئی دیگری می میرد واقعا حیرت آورند. ساکنان محل، این دره را « قبرستان شیطان» نامیده اند. زیرا هیچ انسان و جانوری زنده از آنجا برنگشته است. اگر عکاس در جاهای دیگر چیزی حدود 2 هفته وقت سپری کرده است در کامچاتکا او شش ماه اقامت کرد.
ایگور شپیلِنوک در اینباره گفت: خیلی چیزها برای دیدن وجود دارد. پارک ملی « کرونوتسکی» بنا به عقیده عموم زیباترین، مشهورترین و حتی اعجاب آورترین پارک ملی در روسیه است. در جهان شاید یکی دو جای دیگر وجود داشته باشد که بتوانند با « کرونوتسکی» رقابت کنند. در اینجا، آرزوی تمام عکاسان طبیعت وحش برآورده می شود. طبیعت وحش، ثروت اصلی کامچاتکا و سرمایه آن است.
در سال گذشته این عکاس 30 هزار کیلومتر را پشت سر گذاشت و از پارک های ملی روسیه دیدن کرد. به گفته این عکاس هنرمند، همانا با کمک این پارک ها، نجات سمور و سگ آبی ممکن شد. امروزه در تعدادی از پارک های ملی و حفاظت شده روسیه، تعداد گاومیش های کوهان دار آمریکایی بیشتر می شود. سیستم پارک های ملی یکی از آن کارهای بزرگی است که روسیه به انجام آن افتخار می کند. هدف طرح عکاس هنرمند روس — تغییر برخورد جامعه به طبیعت وحش و تعریف در باره پارک های ملی برای تعداد هر چه بیشتری از مردم است.
— هدف اصلی من — تغییر برخورد مردم نسبت به طبیعت وحش و به پارک های ملی و طبیعی به عنوان وسیله کارآ و موثر حفظ طبیعت وحش است. عکس یعنی چه؟ از نظر تأثیر احساسی، عکس و فیلم خوب در باره طبیعت — سلاح نیرومندی است که می تواند تأثیر قوی برجا بگذارد. ما با تماشای عکس های قوی به گریه می افتیم. اینگونه عکس ها می توانند باعث تغییر برخورد آدمها شود و از دشمن، متحد بسازد.
طرح عکاس هنرمند روس — یک طرح بلوگری است. تمام علاقمندان می توانند از طریق عکس ها و یادداشت های او در جریان سفرهای عکاس باشند. از چشم این هنرمند نگاهی به زیبایی های طبیعی و جانوران نادر بیاندازند که در هیچ جای دیگر به غیر از گوشه و کنار پارک های طبیعی یافت نمی شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала