کباب ممنوع شد

© Fotolia / Timur13غذا
غذا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پخت غذاهای سرخ شده با بوی ناخوشایند ممنوع شده است.

مقامات  شهرهای ایتالیا  امکانات  تجارت خرد  در آن رشته هایی را  که مهاجران و از جمله مسلمانان در آن فعال هستند  محدود کردند.  در « ورونا»  گشایش کافه های  غذاهای محلی  ممنوع اعلام شد.

 به گفته  شخصیت های رسمی،  افزایش شدید  رستوران ها و کافه های غذاهای محلی  تهدیدی برای  سنن فرهنگی ایتالیاست.  اما آرزو مرالی،  رئیس پژوهش های   کمیسیون اسلامی  حقوق بشر  این تصمیم  مقامات  شهر را ظهور نژادپرستی نامید.

« این اقدام  را نمی توان با صحبت در باره سنن فرهنگی  توجیه کرد.  نمی توان به مردم گفت: «  شما می توانید در اینجا سکونت کنید، اما  بوی غذای شما نباید شنیده شود».  این فقط  یک اقدام نژادپرستانه است.  هم اکنون در اروپا  هیستری واقعی  شدت می گیرد و بعضی ها سعی  می کنند  به نفع خود از آن استفاده کنند.  البته نه فقط  جنبش ها و احزاب  اولترا راست، بلکه  در جامعه نیز اینگونه برخوردها  گسترش می یابد. کشورهای اروپایی  در دام ترس و  سراسیمگی  گیر افتاده اند و مردم  خواهان آن هستند که مقامات  اقداماتی در این خصوص به انجام برسانند.  هم اکنون  احزاب سیاسی  در سراسر اتحادیه اروپا  تلاش خود را  بر این موضوع   متمرکز کرده اند.»

 جان آرنالدو کالِفی مشاور شهردار «  ورونا» متذکر شد که این تصمیم فقط به  مرکز تاریخی شهر  محدود می شود.

« این تصمیم  با هدف تأمین امنیت در مرکز تاریخی  شهر « ورونا»  اتخاذ شده است. در آنجا  مردم جمع می شوند  و شلوغ می کنند و غذاهای سرخ شده  با بوی ناخوشایند را  پخت و مصرف می کنند.  مایلم تأکید کنم که این  تصمیم تمام شهر را دربرنمی گیرد و غذاهای ملی را در « ورونا» ممنوع نمی کند.  در اینجا  می توان رستوران  غذاهای ملی آسیایی را باز کرد. آنچه ممنوع شده است  برپایی چادرهای غذاست که مردم  مثل توی بازار دور آن جمع می شوند ».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала