زنان عارف

© Fotolia / Gino Santa Mariaپالت با رنگ روغن
پالت با رنگ روغن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدن زن سلاح مبارزه با محیط پیرامون است.

 در مسکو در گالری  هنر زوراب تسره تِلی،  نمایشگاه تابلو های ورا  ملنیکووا گشایش یافت.  تزیینات تئاتری،  خطوط دقیق و عمیق، بی بابکی  در  رسم  بدن برهنه زن… چنین توصیف هایی معمولا  برای  تابلوهایی نقاشان مرد  بجاست.  اما تابلوهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند  به  قلم ورا  مِلنیکووا  نقاش مشهور پطربورگی و آکادمیسین آکادمی  نقاشان روسیه رسم شده اند.

زن در کل زیبایی آن در مرکز  توجه  نقاش قرار دارد: از  سیمای مقدس  مریم مقدس  تا پرتره های ساکنان «  محله فانوس های قرمز»…  تابلوها بینندگان را  به دنیای  رویاها و خیالات زنان  می برد.  دنیایی که  قهرمانان اسرارآمیز  در پشت نقاب ها پنهان شده اند  — دوستان و دشمنان، نیکوکاران و بدکاران.  این پرسوناژ ها یا  در زمینه دکور تئاتری ظاهر می شوند و یا در  سحرگاه پاریس  و یا  فضای قصه مانند سورآلیستی. نقاش در تابلوهای خود  در  مرز کلاسیک  و رآلیسم و  سمبولیسم به خلق پرسوناژ های خود می پردازد. این تابلوها  مملو از  دراماتیزم و احساسات است.

نویسنده ادوارد لیمونوف  در باره آثار ورا  ملنیکووا گفت: «  من عنوان « زن و  مبارزه او » را برای این آثار انتخاب می کردم.  مهمترین  موضوع:  برهنگی، بدن  زن سلاح مبارزه  با  محیط پیرامون است.  زمینه می تواند متفاوت باشد: پیروزمندان زنان را از باغ گل ، تاریکی، جمعیت  حمل می کنند،  در  کارناوال ها مردان  نقاب دار فرمانبردار زنان هستند،  زنان در  زمینه مناظر سرخگون باستانی…»

شایان ذکر است که ورا ملنیکووا   حرفه خود را با نقاشی  تابلوهای بزرگ ، موزائیک  و دیگر آثار  از این نوع آغاز کرد.  یکی از آنها،  گوبلن مشهور برای تالار پذیرایی  کاخ سفید  مسکو  (دولت روسیه)  است که بطور معجزه آوری پس از آتشباری  ساختمان در سال 1993  آسیبی ندید.

 ورا ملنیکووا طی 40 سال  فعالیت هنری ، در بیش از 500  نمایشگاه روسیه و  خارجی از جمله نمایشگاه مشهور  « سالن پاییزی» پاریس شرکت داشت که نقاشان روس بارها  در آنجا جنجال به پا کردند. نقاشان روس از سال  1906 در این نمایشگاه شرکت داشتند.

تابلوهای ورا ملنیکووا  زیور بسیاری از کلکسیون های شخصی است — در روسیه،  فرانسه، آلمان، چین و آمریکا و لهستان.  چند تابلو برای  موزه روسی در پطربورگ خریداری شد  و چند تابلوی دیگر بخشی از آثار  هنری موزه های  هنر تجسمی روسیه و خارجه  هستند.

نمایشگاه مسکویی آثار ورا ملنیکووا تا 20 ماه مارس در مسکو  ادامه خواهد داشت. اگر   شما مایل به دانستن  این موضوع هستید که آیا واقعا  سر و راز  اصلی  زن در  بدن برهنه او نهفته است باید  هر چه زودتر از این نمایشگاه دیدن کنید.  اگر امکان دیدن شخصی از نمایشگاه برای شما ممکن نیست می توانید   در اینترنت  تصاویری از  تابلوهای  ورا ملنیکووا را  تماشا کنید.  شاید هیچگونه عرفانی حس نکنید، اما  زیبایی  و اکسپرسیو  بدون شک محسوس  خواهد بود…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала