بن لادن از آمریکایی ها خواست برای نجات بشریت به اوباما کمک کنند

© AFP 2023 / Jewel Samadاوسامه بن لادن رهبر سازمان تروریستی « القاعده»
اوسامه بن لادن  رهبر سازمان تروریستی « القاعده» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسامه بن لادن ، فرمانده ی گروهک تروریستی " القاعده" از آمریکایی ها خواست که به رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما برای مقابله با تغییرات آب وهوایی و نجات بشریت کمک کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از مدارکی که توسط دولت آمریکا منتشر شده است این خبر را اعلام کرد.

نامه ای برای " ملت آمریکا" در بین اسناد ی پیدا شد که مامورین ویژه ی آمریکا در زمان نابودی بن لادن در شهر پاکستانی ایبت آباد بدست آورده بودند. این نامه امضاء نشده بود اما نشانه های غیر مستقیم در آن نشان می دهد که رهبر القاعده آنرا پس از آغاز دور اول ریاست جمهوری اوباما در سال 2009 نوشته است.
بن لادن در نامه ی خود لابی های مالی را به بحران اقتصادی سال 2008 و جنگ در عراق و افغانستان متهم کرد. او از مریکایی ها خواست که " انقلاب بزرگی را برای آزادی" آغاز کنند تا اوباما را از نفوذ لابی ها برهانند. همانطور که "تروریست شماره یک" متذکر شد ، چنین گامی به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد که " تصمیمات مدیریتی را برای نجات بشریت از گازهای سمی که موجودات را تهدید می کند بگیرد."
در نامه ی دیگر خطاب به دستیاران نزدیکش، بن لادن فرمان تشکیل کمپینی به مناسبت ده سالگی انفجار یازده سپتامبر در رسانه ها را صادر کرد که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اختصاص دارد. فرمانده القاعده متذکر شد که به جای مبارزه با اسلام ، جهان باید مبارزه با تغییرات آب و هوایی را آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала