آموزش تانکیست های تاجیک

© Sputnik / Maksim Blinovتانکیست ها در مسابقات « تانک» روسیه
تانکیست ها در مسابقات « تانک»  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای یادگیری امور جنگی باید خیلی درس خواند.

در پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان آموزش تانیکست های  تاجیک برای نیروهای  زمینی ارتش تاجیکستان آغاز شد. آموزش در چند تخصص نظامی برگزار خواهد شد و پس از پایان دوره آموزشی، سربازان در  تیراندازی های نظامی  شرکت خواهند کرد و تابستان  در مسابقات  گردان تانک مهارت های خود را نشان خواهند داد. عالم فصح الدینوف خبرنگار رادیو « سپوتنیک» از تاجیکستان گزارش می دهد.

تمرینات در  کلاس و در  پایگاه  نظامی 201 روسیه در تاجیکستان  برگزار می شود.  نظامیان تاجیک تحت  کنترل مشاوران  نظامی روسیه  کار در کوهستان را می آموزند. نظامیان تاجیک باید از عهده اجرای دستورات  به نحو احسن برآیند و در جاده و  مناطق کوهستانی بخوبی تانک را هدایت کنند.  تمرینات در  ساعات  مختلف شبانه روز و شب هنگام انجام می شود. تانکیستهای تاجیک اعتراف کردند که خیلی چیزها از همکاران روس خود یاد گرفتند.  مهم آن است که  تانکیست اعتماد به نفس خود را  حفظ کند.

فائض علی شریپوف  تانکیست جوان گفت: برای یادگیری  امور جنگی باید خیلی درس خواند.  باید با اطمینان و سرعت زیاد دستورات را اجرا کرد.  اگر دستها را توی جیب پنهان کنی و هیچ کاری انجام ندهی  نتیجه ای بدست نخواهد آمد».

این دومین سال آموزشی برای  نظامیان تاجیک است. در سال گذشته، مشاوران پایگاه نظامی روسیه  در  تاجیسکتان 200 نفر از تانکیست های تاجیک را آموزش دادند.  دو اکیپ تصمیم گرفتند مهارت های خود را در  مسابقات گردان تانک  در پایگاه نظامی « آلابینو»  به امتحان بگذارند.  شرکت آنها موفق بود.

ولادیمیر پِرِپِلیتس  معاون  فرمانده  پایگاه نظامی روسیه در این خصوص گفت: به تازگی سربازان کار با  تانک « ت —72ب» را یاد گرفته بودند.  کارشان خوب بود اما نه به آن اندازه که بتوانند در مسابقات تانک شرکت کنند. با تمرین در « لائور» به مدت سه ماه  توانستند نتایج خوبی در مسابقات گردان تانک  در روسیه نشان بدهند.  هنگام تیراندازی همیشه دو هدف را زدند. یک اکیپ تمام اهداف را زد.  به نظرم  اولین گروه، خدمه اصلی تانک نیروهای مسلح تاجیکستان است.

به گفته  ولادیمیر پِرِپِلیتس، در سال جاری، تانکیست های تاجیک دوباره در مسابقات تانک روسیه شرکت خواهند کرد.  آنها خدمه جدید هستند.  آموزش متخصصان  برای ارتش تاجیکستان بر اساس  موافقت نامه امضا شده بین  وزارتخانه های دفاع دو  کشور پیاده می شود.  این سند آموزش نظامیان تاجیک تا سال 2022 را در نظر می گیرد.  طی این مدت مشاوران روسیه باید بیش از 7 هزار  نظامی تاجیک را آموزش بدهند. درس ها فقط  کار با تانک را در بر نمی گیرد، بلکه  تخصص های دیگر را نیز شامل می شود. در وزارت دفاع تاجیکستان اعلام شد که روسیه  متحد اصلی  نظامی تاجیکستان است. همانا به این دلیل دوشنبه  استانداردهای مشترک نظامی با فدراسیون روسیه را حفظ می کند- سیستم  نظامی یکسان، سنن گام های نظامی  و  تسلیحات آشنا. در دهسال آینده  بعید است چیزی تغییر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала