ناتو با کویت توافقنامه ترانزیتی را امضا کرد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisبزرگترین رزمایش نیروهای هوابرد ناتو در اروپا پس از پایان جنگ سرد
بزرگترین رزمایش نیروهای هوابرد ناتو در اروپا پس از پایان  جنگ سرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کویت و پیمان ناتو امروز دوشنبه در باره تسهیل حمل و نقل از خاک این کشور به توافق رسیده و به این منظور توافقنامه ترانزیتی را امضا نمودند.

این توافقنامه در پی سفر ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به کویت و مذاکرات وی با صباح الخالد الحمد الصباح وزیر خارجه این کشور به امضا رسیده است.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان ناتو در کنفرانس خبری مشترک به وزیر خارجه کویت با تاکید بر اهمیت نقشی که کویت برای تقویت صلح در منطقه و رویارویی با داعش دارد، تصریح کرد: "توافقنامه امضا شده در راستای تسهیل حمل و نقل و انتقال تراتزیتی محموله و پرسنل و تجهیزات نظامی ناتو برای پیشربرد ماموریت های حمایتی این پیمان در منطقه است".
وی گفت: "موقعیت کویت در حوزه خلیج فارس این کشور را به شریکی مهم برای ناتو در مبارزه با تروریسم در منطقه تبدیل کرده است".
وزیر خارجه کویت به نوبه خود گفت که دولت کویت با ناتو در باره همکاری قوی در زمینه های مختلف آموزشی، امنیتی، نظامی و دانشگاهی توافق کرده است.
الصباح همچنین از توافق طرفین برای ایجاد مرکز منطقه ای ناتو در کویت خبر داد و افزود: "این مرکز در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала