مرحله دوم انتخابات در ایران اواخر آوریل برگزار می شود

© Sputnik / Sergey Mamontovمرحله دوم انتخابات در ایران اواخر آوریل برگزار می شود
مرحله دوم انتخابات در ایران اواخر آوریل برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در بعضی شهرستان های این کشور خبر داد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ایران روز جمعه 26 فوریه در هزار و 63 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از 52 شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران ظهر شنبه در ستاد انتخابات با بیان این که حدود 70 میلیون رای برای دو انتخابات به صندوق ها ریخته شده است، گفت: "تلاش ما این است که تا آخر شب اگر توافق نهایی با هیات نظارت و شورای نگهبان صورت بگیرد، بتوانیم بخش اعظمی از نتایج را یعنی حدود هشتاد درصد شمارش شده ها را اعلام کنیم".
وی تصریح کرد: " در حال حاضر48 حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شده و 13 حوزه انتخابیه نیز به مرحله دوم راه یافتند و بقیه از نظر شمارش، بیش از 70 درصد شمارش ها در همه حوزه ها انجام شده و ما منتظر هماهنگی نهایی هستیم".
رحمانی فضلی ادامه داد: " بعد از تایید شورای نگهبان، با فاصله یک ماه کار را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات انجام می دهیم که احتمالا نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد".
وزیر کشور در باره میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات تاکید کرد: "بر اساس استعلام ها تاکنون در تهران دو میلیون و 900 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند و در استان تهران هم این آمار سه میلیون و 900 هزار نفر است که بر اساس این آمار تا این لحظه می توان گفت میزان مشارکت در شهر تهران 45 درصد و در کل استان 48 درصد بوده است".
وی افزود: " در تهران آمار ابتدایی در مورد مجلس شورای اسلامی و هم در مورد مجلس خبرگان رهبری را داریم که بر اساس آخرین گزارش، شمارش آرا در حدود سه هزار شعبه تمام شده و ما منتظریم انطباق نهایی صورت بگیرد و امیدواریم برای اخبار شامگاهی بتوانیم نتایج را اعلام کنیم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала