داعشی ها بخش بزرگی از اجزا برای بمب های خود را در ترکیه می خرند

© Photo / Cyber Berkut Боевики "Исламского государства" в украинском националистическом полку "Азов"
Боевики Исламского государства в украинском националистическом полку Азов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان سازمان بریتانیایی Conflict Armament Research ادعا می کنند شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) بخش بزرگی از مواد و اجزای لازم برای ساخت بمب های خود را در بیش از 20 کشور از جمله ترکیه و امریکا خریداری می کنند.
به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، تهیه کنندگان گزارش سازمان بریتانیایی بیش از 700  ماده   پیدا شده در کارخانه های تولید مواد منفجره  داعش و همچنین بمب های منفجر نشده را مورد مطالعه قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که بخش اعظم مواد شیمیایی و چاشنی ها با استفاده از اجزای خریداری شده در ترکیه و عراق ساخته می شوند. نیترات آمونیوم بیشتر از مواد دیگر به کار برده می شود.
به عقیده کارشناسان بریتانیایی دلیل اصلی خریداری بخش بزرگی از مواد و اجزای  لازم برای ساخت بمب در عراق و ترکیه نزدیکی این کشورها به مواضع داعش است.
طبق گزارش سازمان بریتانیایی Conflict Armament Research، داعشی ها مواد لازم برای ساخت سلاح  را در بیش از 20 کشور از جمله امریکا و ژاپن خریداری می کنند اما احتمالا مقامات این کشورها به دلیل زنجیره طولانی شرکت های فروشنده از هدف نهایی استفاده از این مواد خبر ندارند.
علاوه بر این در گزارش منتشره گفته می شود داعشی ها مقدار زیادی اسلحه و ساز و برگ نظامی از جمله مسلسل های سنگین، خمپاره انداز ها و جیپ های زرهی ساخت امریکا را در پایگاه های نظامی سوریه و عراق به غنیمت گرفته اند.
ضمنا خاطرنشان می شود که شبه نظامیان در بیشترین موارد از گوشی ارزان قیمت "نوکیا 105"برای انفجار بمب از راه دور استفاده می کنند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала