گزارش و تحلیل

دوربین افسانه ای روسی

© Photo / Andrew Butittaدوربین « زنیت» ساخت روسیه
دوربین « زنیت» ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین دوربین عکاسی مارک « زنیت» در سال 1952 میلادی ساخته شد .

 شرکت روسی « روس تخ» اعلام کرد قصد دارد  مارک « زنیت»  دوربین افسانه ای  روسیه را  تولید و دوباره وارد بازار کند. واسیلی  بروکو مدیر مطالعات  راهبردی و ارتباطات  « روس تخ» در این خصوص گفت که در شرکت « روس تخ»  اطمینان دارند که  این دوربین از تقاضای زیادی برخوردار خواهد شد و  رقیب خوب «  Leica»  در بخش دوربین های لوکس خواهد بود.

 شایان ذکر است که  دوربین  عکاسی « زنیت»  در کارخانه  مکانیکی « کراسنوگورسک» تولید می شود که اکنون بخشی از ساختار « روس تخ» است.  در زمان شوروی  کارخانه مکانیکی  کراسنوگورسک این دوربین را  در بازار داخلی و جهان عرضه می کرد.

 اولین دوربین عکاسی مارک « زنیت» در سال  1952 میلادی  ساخته شد که اولین دوربین عکاسی رفلکس تک لنزی و منشوری بود.

در سال 2005 میلادی تولید این مارک دوربین عکاسی متوقف شد و سری دوربین های « اسکینا» آغاز گشت. اما کارخانه به  تولید  چند نوع لنز با اتصال های  رزوه ای برای نصب روی  دوربینهای عکاسی ، دوربین های سینمایی و  انواع مختلف تجهیزات  نظارت  و عکاسی هوایی  پرداخت.

دوربین عکاسی ساخت شورویزنیت ـ ی ت با عدسی هلیوس ـ 44 ام ـ 6 - اسپوتنیک ایران
دوربین های عکاسی آینه دار "زنیت" ساخت شوروی
کریل کوچِروف  رئیس بخش  فناوری ارتباطاتی J'son & Partners Сonsulting  در این خصوص گفت: «  باید گفت که نیازی به  احیای چیزی از صفر نیست.  این مارک به موجودیت خود ادامه می دهد و دوربین های  لنزی  تحت این مارک تولید می شوند.  اگر موضوع  تولید  دوربین های دیجیتالی  مرغوب باشد  این طرح تجاری  از حق حیات برخوردار است  اما بعید است  سودآور باشد.  زیرا در ساخت دوربین جدید  باید از اجزاء خارجی استفاده کرد که بخودی خود باعث گرانی  دوربین خواهد شد.  دوما باید سخت افزار، الگاریتم  عکاسی و  تصویر در داخل   آن طراحی شود و یا  در خارج سفارش داده شود.  در مورد اول زمان ورود این محصول به بازار طولانی تر می شود و در مورد دوم قیمت آن گران تر خواهد شد. دوربین مارک « زنیت» به علت عدم  وجود « تبلیغات بازاری» نمی تواند  با دوربین های مارک « کانون، نیکون و سونی» رقابت کند. تنها تاکتیک  زنیت که ممکن است کارگر افتاد، جستجوی جایی است که بتواند در آنجا در صدر  فروش این نوع محصول قرار بگیرد  که در اینصورت نمی توان صحبتی از بخش « لوکس» کرد».

دنیس شِیبال، رئیس  بخش توسعه  منطقه ای « سویازنوی»  در این خصوص گفت: « مقایسه دوربین مارک « زنیت» با  محبوب ترین مارک های  امروز دشوار خواهد بود.  در روسیه نسلی رشد کرده است که سالهاست  از  دوربین های مارک های دیگری  مانند — کانون، سونی و نیکون ، الیمپوس- استفاده می کند.  مارک « زنیت» برای آنها مارکی  متعلق به والدین و پدربزرگ ومادربزرگ هاست.  اما باید ب هاین نکه توجه کرد که بازار  دوربین عکاسی در روسیه به میزان 50-40 درصد کاهش یافته است و بخشی از  کار دوربین عکاسی را اسمارت فون ها انجام می دهند.  اما بخشی که  برای مصرف کنندگان خاصی است  همچنان  حفظ شده است.  بدین ترتیب  با تبلغ و بازاریابی صحیح  و از نقطه نظر قیمت ، این دوربین می تواند  بخشی از بازار را به خود اختصاص بدهد و فروش موفقی داشته باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала