قطر به عملیات های زمینی در سوریه می پیوندد

© Sputnik / Michael AlaeddinБои в Дарайе в Сирии
Бои в Дарайе в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطر آماده است به عملیات های احتمالی علیه " دولت اسلامی" ( داعش) بپیوندد ، در صورتی که عربستان سعودی از این کشور بخواهد. روزنامه " الشرق الاوسط" با استناد به گفته های خالد العطیه ، وزیر امور دفاعی و وزیر امور خارجه ی سابق قطر این خبر را منتشر کرد.

این وزیر به روزنامه گفت ، سربازان قطری آماده اند که دوشا دوش با همرزمان خود از عربستان سعودی و امارات متحده عربی بجنگند اگر ریاض این درخواست را مطرح کند.
العطیه خاطر نشان کرد که از اکتبر گذشته قطر از این نظر حمایت می کند که در صورت نیاز به ارتش زمینی برای دفاع از ملت سوریه ، باید وارد عمل شد.
مقامات عربستان سعودی پیشتر اعلام کردند که در چهارچوب تلاش ها برای مبارزه با تروریست ها آماده اند که نظامیان خود را به سوریه بفرستند تحت شرایطی که فرماندهی ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا موافقت خود را برای این عملیات ها اعلام کند. مشاور وزیر دفاع سعودی احمد اسیری به شبکه العربیه گفت توافق اولیه در این باره بدست آمده است.
امارات متحده عربی و بحرین پیشتر آمادگی خود را برای پیوستن به عربستان سعودی اعلام کردند. بر اساس خبرهای روزنامه گاردین ، ریاض می تواند هزاران نظامی را به سوریه بفرستد و عملیات ها ممکن است با هماهنگی ترکیه انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала