مدودف: روسیه نقشه ای برای حضور بی پایان در سوریه ندارد

© Sputnik / Dmitry AstakhovПредседатель правительства РФ Дмитрий Медведев во время интервью журналу "Тайм" по итогам Мюнхенской конференции по вопросам политики безопасности
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев во время интервью журналу Тайм по итогам Мюнхенской конференции по вопросам политики безопасности - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر روسیه دیمیتری مدودف بیان داشت که روسیه طرح حضور بی پایان نیروهای مسلح خود را در سوریه نداشته و رئیس جمهور روسیه نه رئیس دولت سوریه گستردگی آنرا تعیین می کنند.

مدودف در مصاحبه ای با مجله تایم گفت:

" ما طرح های حضور بی پایان در سوریه نداریم. ما در آنجا برنامه ی محدود و مشخصی را اجرا می کنیم که بر پایه دفاع از منافع ملی و به درخواست رئیس جمهور سوریه بشار اسد است. بنابراین او گستردگی حضور ارتش روسیه و نیروهای مسلح روسیه را در آنجا تعیین نخواهد کرد بلکه مقامات روسیه و فرمانده ی عالی و کسانی که در روند کار هستند آنرا مشخص می کنند. "

به گفته ی وی ، مقامات روسیه می خواهند مرزهای سوریه به عنوان یک دولت واحد همانند سابق حفظ شود. مدودف خاطر نشان کرد:

" به نظرم ، این امر را همه می فهمند: هم در روسیه و هم در اروپا و هم در ایالات متحده آمریکا. هیچ کدام از ما نباید لیبی جدیدی به وجود آوریم که به چند بخش تقسیم شده یا فقط آشوبی سربگیرد که در راس این یا آن محدوده فرماندهان جنگی بنشینند ، به عبارت ساده تر ، راهزنان، هر چند که بیانات مذهبیشان پایانی ندارد."

مدودف ضمن پاسخ به این پرسش که چه زمانی حمله ارتش سوریه خاتمه یافته و مذاکرات آغاز خواهند شد گفت که در کشور باید صلح برقرار شود و رئیس جمهور اسد پشت میز مذاکره برای بحث و بررسی اوضاع سیاسی آینده در سوریه خواهد نشست. وی گفت:

"اگر رئیس جمهور اسد با کمک ما یا کمک آمریکایی ها ، اروپایی ها با کسانی که ممکن است توافق شود(این محافل را باید نهایتا مشخص کرد) پشت میز مذاکره بنشیند و در خصوص اوضاع سیاسی آینده سوریه ، در خصوص روند تحولات دموکراسی و شاید نقش و جایگاه خود در این روند توافق کند برای آنکه به شکل دیگر عجیب و غریب است آنوقت همه ی چیزها باید تمام شده باشد. "

مدودف گفت:

"روسیه ناظری بی تفاوت نبوده و به خاطر منافع ملی به عملیات های نظامی کشیده شده است. وی شرح داد: " آنها چیستند؟ اینکه افراطیون و تروریست ها از محدوده ی سوریه به روسیه نفوذ نکنند، این یک امر کاملا روشن و آشکار است. اما وقتی تعداد شبه نظامیانی که از روسیه و سایر کشورهای آسیای مرکزی هستند به هزاران نفر می رسد این تهدیدی جدی برای ماست. در واقع برای همین هم ما این تصمیم را گرفتیم."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала