مشکلات ترجمه یا چگونه روس ها دوباره به جنگ تهدید می کنند

© Sputnik / Ekaterina ShtukinaИнтервью премьер-министра РФ Дмитрия Медведева немецкой газете "Хандельсблатт"
Интервью премьер-министра РФ Дмитрия Медведева немецкой газете Хандельсблатт - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مصاحبه با نشریه آلمانی Handelsblatt، درباره مسئله احتمال عملیات جنگی زمینی امریکا و دیگر کشور ها صحبت کرده و همه طرفها را به نشستن در پشت میز مذاکرات و "امتناع از آغاز جنگ جدید در زمین " فرا خواند.

گفتگو با نخست وزیر روسیه تحت چنین عنوانی منتشر شد:" مدودف درباره خطر جنگ جهانی جدید هشدار داد " و دیگر رسانه های بزرگ جهان این عنوان ترس آور را تکرار کردند.
نشریه آلمانی اظهارت مدودف را به این صورت چاپ کرد:" باید از جمله از طریق تدابیر شدیدی که روسیه و آمریکایی ها اجرا می کنند و حتی ترک ها با وجود همه تذکرات برای اجرای آنها تلاش می کنند، همه طرفها را به نشستن در پشت میز مذاکرات مذاکرات وادار کرده و جنگ جدیدی را در زمین آغاز نکرد".
فقط این بخش از بیانیه مدودف با بیشترین توجه و علاقه همکاران آلمانی روبرو شد و دیگر رسانه های آلمانی موضوع روسیه را که همه جهانیان را به جنگ جهانی جدید تهدید می کند، دنبال کردند.

Dmitry Medvedev gives interview to Norway's Aftenposten newspaper - اسپوتنیک ایران
مدودف: ناتو از رویارویی با روسیه نفع سیاسی می برد
در سرخط Handelsblatt گفته می شود:" مدودف درباره خطر جنگ جهانی جدید هشدار داد".
اما در گزارش خبرگزاری "رویترز" جایی برای تفسیر های گوناگون باقی نمانده و کلمه "زمین" از نقل قول نخست وزیر روسیه اصلا حذف شده است.
این خبرگزاری ضمن نقل بخشی از جمله نخست وزیر روسیه می نویسد:" باید تمام طرفها را وادار کرد پشت میز مذاکره بنشینند و جنگ جهانی جدید را آغاز نکرد".
نشریه بریتانیایی "میرور" اصلا تصمیم گرفت سخنان مدودف را به ضرب العجل تبدیل کند. این نشریه نوشت:"روسیه هشدار می دهد در صورت عدم حصول توافق درباره سوریه، جنگ جهانی جدیدی آغاز شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала