توسعه همکاری های گمرکی بین ایران و روسیه

© AFP 2023 / Atta KenareВид на башню Азади в Тегеране
Вид на башню Азади в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در ملاقات دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران با آندره بیلیانینوف رییس گمرک روسیه در روز گذشته بر ضرورت توسعه همکاری های گمرکی بین دو کشور و امضای اسناد در این خصوص تاکید شد.

بیلیانینوف در این دیدار ضمن استقبال از افزایش سطح همکاری های گمرکی، با اشاره به سفر هیات گمرکی روسیه به تهران در آینده نزدیک برای نهایی نمودن اسناد گمرکی بین دو کشور افزود:روسیه تلاش می کند مسائل گمرکی با ایران را حل و فصل نماید. وی موضوع همکاری های چند جانبه گمرکی بین ایران و روسیه و کشورهای منطقه در قالب کریدور شمال — جنوب را مطرح نمود.
دکتر سنایی نیز با اشاره به روند رو به گسترش روابط بین دو کشور و لغو تحریم ها که فضای مثبتی برای همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی فراهم نموده است به بیان وجود برخی مشکلات در روابط گمرکی فیمابین پرداخت و بر ضرورت ایجاد تسهیلات در امور گمرکی در جهت افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور تاکید نمود.
موضوع ایجاد کریدور سبز برای تسهیل در ارائه خدمات گمرکی بین ایران و روسیه در این ملاقات مطرح شد که مقرر شد در سفر یک گروه کاری از گمرک روسیه به تهران مورد بررسی قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала