روسیه آماده کمک به لیبی در مبارزه با داعش پس از آغاز کار دولت جدید این کشور است

© Sputnik / Andrey Steninرایزنی های لیبی دو شنبه در الجزایر از سرگرفته می شود
رایزنی های لیبی دو شنبه در الجزایر از سرگرفته می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایوان مولوتکوف، سفیر روسیه در لیبی اعلام کرد مسکو آماده حمایت از لغو تحریم تسلیحاتی لیبی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از سرگیری تحویل تجهیزات نظامی به این کشور و رساندن دیگر کمک ها برای رویارویی با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از آغاز کار دولت جدید وحدت ملی در لیبی است.

ایوان مولوتکوف یادآور شد تا زمان اخیر دو دولت موازی در شرق و غرب لیبی وجود داشت که هرکدان از آنها فقطبر قانونی بودن خود پافشاری می کرد و بسیار از مناطق ایت کشور تحت کنترل حکو مت های محلی و گروه های مسلحی قرار داشتند که غیر از فرماندهان خود تابع هیچ کس دیگری نبودند. سفیر روسیه در لیبی خاطرنشان ساخت چنین وضعی مبارزه با تروریسم را فوق العاده دشوار می کرد.
ایوان مولوتکوف افزود توافقنامه سیاسی امضا شده بین نیروهای درگیر لیبیایی در ماه دسامبر سال گذشته در مراکش درباره تشکیل دولت وحدت ملی خوش بینی معینی را به وجود می آورد.
سفیر روسیه در لیبی تاکید کرد:" در صورت اغاز کار این دولت و تکسیل ساختار های سراسری آن از جمله ساختار های نظامی ، ما آماده حمایت الز لغو تحریم تشلیحاتی علیه لیبی و از سرگیری تحویل تجهیزات نظامی به این کشور و رساندن دیگر کمک ها به این ساختار ها برای رویارویی با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) خواهیم بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала