گزارش و تحلیل

سال 2016 رکورد پناهجویان به اروپا را شکست

© AFP 2023 / Armin Weigelپناهجویان
پناهجویان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اروپا امروز سخت ترین دوران خود را در ده سال گذشته بحران مهاجر پشت سر می گذارد.

اخیرا کلیپ هایی درباره حمله پناهجویان جوان به دو مرد سالخورده در قطار متروی مونیخ در فضای مجازی منتشر شده است. اروپا امروز سخت ترین دوران خود را در ده سال گذشته بحران مهاجر پشت سر می گذارد. طبق آخرین گزارشات، تعداد پناهجویانی که از طریق یونان به اروپا وارد شده اند در طول یک ماه گذشته سال جاری به نسبت ما ژانویه سال 2015 نزدیک به 35 برابر بیشتر شده است.

با ورود سیل پناهجویان به سوی اروپا، سازگار کردن این افراد با شرایط جامعه بسیار دشوارتر از قبل است. چه راهی برای حل این مشکل می توان پیدا کرد؟ محمد انصار تحلیل گر سیاسی و استیون آنکلس عضو حزب «دموکرات های انگلیس» به تحلیل این موضوع می پردازند. انصار می گوید:

«پناهجویان در شرایطی به سوی اروپا سرازیر شده اند که گروهک های افراطی نیز در این کشورها سربلند کرده اند. دوباره ابرهای تیره و باران زا بر فراز اروپا گسترده شده اند. جرم و جنایت امروز در اروپا وجود دارد، خشونت و تجاوز، آزار و اذیت جنسی و حمله به افراد از جمله این جنایات هستند. به طور کل هیچ کس نمی داند افراد حاضر در کلیپ های اخیر چه کسانی هستند و آیا واقعا از بین پناهجویان و مهاجران هستند یا خیر. من فقط می خواهم بگویم که این موضوع به راحتی قابل اثبات نیست».

استیون آنکلس نیز در ادامه می گوید: «ما به دنبال این نیستیم که درب های کشور را فقط برای میلیون ها اتریشی، نیوزیلندی، کانادایی یا امریکایی که فرهنگ مشابه ما دارند، باز نگه داریم. در بریتانیا تعداد زیادی از مردم هندی و سینک ها زندگی می کنند که به طور کامل خود را با شرایط جامعه سازگار کرده اند. آنها هیچ مخالفتی با نگهداری از حیوانات، طرز لباس پوشیدن، درست کردن مستراح ها در جهت مخالف خانه کعبه و غیره ندارند».

با این حال، نباید فراموش کرد که مشکل دیگر حمله به زنانی است که شب سال نو در کلن آلمان رخ داد. آیا این قبیل جنایات و مشابه آن مجددا رخ خواهد داد یا اینکه آن را بیش از حد بزرگ کرده اند؟

انصار توضیح می دهد که فقط در یک روز عادی بریتانیا، 200 مورد خشونت و حمله جنسی به زنان و 50 کودک رخ می دهد. اگر کسی بگوید که تنها پناهجویان در این مساله دخیل هستند، قصد گمراه کردن سایرین را دارد. مشکل ریشه دارتر از این مسایل است. خشونت جنسی و خشونت به کودکان و زنان یک موضوع ریشه دار است.

انکلس با کمی دلخوری پاسخ می دهد: «کشورهای دیگری هم هستند که در رفاه و آسایش زندگی می کنند. به طور مثال کشورهای خلیج فارس و از جمله آنها عربستان سعودی. این کشورها قدیمی و بسیار بزرگ هستند. چرا آنها پذیرای این موج بزرگ مسلمان نیستند. چرا آنها نمی خواهند این پناهجویان را به کشور خود راه بدهند؟ در مکه شهرک های کوچکی وجود دارد که با چادر بنا شده و می توانند پناهجویان را در آنجا مستقر کنند. اما آنها حاضر به پذیرفتن این افراد نیستند. من نمی فهمم دلیل آن چیست؟»

انصار تاکید می کند: «تمدن ما در چهار راه قرار گرفته است. یا مسیر تحمل و سازگاری را پیش می گیریم یا اروپا فرو می پاشد. فقط خدا می داند که حوادث در آینده چطور پیش خواهد رفت.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала