لندن در صورت عدم اجرای تصمیم ملل متحد درباره آسانژ به اعتبار این سازمان لطمه خواهد زد

© Sputnik / Vladimir Pesnyaآتش سوزی مهیب در مسجدی در جنوب لندن
آتش سوزی مهیب در مسجدی در جنوب لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمالا جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس تا ظهر 5 فوریه سفارت اکوادر در لندن را ترک خواهد کرد. حالا همه چیز وابسته به تصمیم کارگروه سازمان ملل در زمینه بازداشت های خودسرانه که روز جمعه اعلام می شود.
شبکه تلویزیونی"راشا تودی" از کریستین هرافنسون، سخنگوی رسمی ویکی لیکس درخواست کرد این وضع را مورد تفسیر قرار دهد. سخنگوی رسمی ویکی لیکس خاطرنشان کرد این نگرانی وجود دارد که لندن از تصمیم سازمان ملل درباره جولیان آسانژ پیروی نکند چون این تصمیم از لحاظ حقوقی لازم الاجرا نیست. کریستین هرافنسون گفت:" اینکه یک دولت غربی هوادار دفاع از حقوق بشر در حرف به اعتبار کارگروه سازمان ملل در زمینه بازداشت های خودسرانه که وسیله بسیار مهمی برای دفاع از حقوق بشر است، صرفا غیر قابل تصور است".
سخنگوی رسمی ویکی لیکس خاطرنشان ساخت خوش بین است و منتظر تصمیم کارگروه سازمان ملل خواهد ماند و اضافه کرد:" ما با وجود اینکه همه چیز به خوبی به پیش می رود، برای ابراز خوشحالی عجله نمی کنیم". 
پیشتر شبکه تلویزیونی"راشا تودی" همچنین با ملیندا تایلور، وکیل مدافع جولیان آسانژ گفتگو کرده بود. خانم تایلور معتقد است که بریتانیا و سوئد باید تصمیم کارگروه سازمان ملل در زمینه بازداشت های خودسرانه را اجرا کنند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала