مسکو پایتخت آشپزی اروپا

© Fotolia / Zia_shushaپلمنی روسی
پلمنی روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از عواقب غیر منتظره برقراری تحریم بر ضد کرملین « احیای جادویی» غذاهای روسی است .

به گزارش  « نیوز ویک»، به دلیل  محدودیت  واردات  محصولات  اروپایی، آمریکایی و ترکی ،  انواع  محصولات تولیدی در روسیه افزایش یافته و غذاهای روسی دوباره زیبایی منحصربفرد خود  را باز یافتند که باعث شده مسکو یکی از پایتخت های اصلی  آشپزی اروپا شود. « پارمزان» ایتالیایی، کالباس اسپانیایی،  زیتون یونانی  از قفسه های فروشگاه های  مسکو ناپدید شدند.  محصولات  تولیدی در روسیه جای آنها را گرفتند.

یکی از  عواقب غیر منتظره  برقراری تحریم ها بر ضد کرملین ، «  احیای  جادویی و  شگفت آور» غذاهای روسی است که مسکو را مبدل به یکی از جالب ترین  پایتخت های آشپزی اروپا کرده است.

جنبش  دوستداران غذاهای بومی،  در اقصی و نقاط جهان طرفداران زیادی دارد.  اگر برای  ساکنان اکثر کشورها، انتخاب غذاهای بومی،  ساده  نیست، برای روس ها این واقعیت روزانه است.

 ژروم رومر، آشپز فرانسوی در مصاحبه با « نیوز ویک» گفت: «  ایده بسیار ساده و  خوبی است:  زمینی که روی آن زندگی می کنی، شکمت را سیر می کند.  کار در مسکو خیلی هیجان انگیز است.  تیم آشپزها برای   طراحی غذا ها از صفر آماده است».  ژروم  مدتی به عنوان سر آشپز در  یکی از رستوران های مسکو کار کرد.

 او  در « شهر  گوشت و سیب زمینی»  دسرهای گیاهی را آفرید  که هر چند  مشابه روسی نبودند، اما  با محصولاتی درست شده بودند  که از سراسر روسیه  در اختیار او گذاشته شدند.

 سخنگوی شرکت  کشاورزی « لاوکالاوکا»  تعریف کرده گفت: «  ما در سراسر روسیه بدنبال محصولات  کشاورزی می گردیم و سعی می کنیم   مناطق مختلف روسیه را  به شهرت برسانیم. محصولات خاص مناطق را به مسکو می آوریم تا  مردم ببینند  چه چیزهایی در کشورشان رشد می کند». یکی از غذاهایی  که این شرکت معرفی کرد، پلمنی سیبری با گوشت گوزن بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала