تأثیر شفابخش موتسارت

© Fotolia / Mihály Samuدفتر نت موتزارت
دفتر نت موتزارت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با شنیدن موسیقی موتسارت، تعداد نرون های مغز افزایش می یابد.

پروفسور یائو دچجون از انستیتوی  علم حیات و فناوری  دانشگاه  رادیو الکترونیک و تکنولوژی  چین  از شهر « چندو»  و گروه  متخصصان،  یکسری آزمایشات در خصوص تأثیر آثار موتسارت به انجام رساندند — ابتدا روی موش های  آزمایشگاهی  (بیش از 100 موش)  و  بعد روی آدمها (60 دانشجو).

این گروه را به دو دسته تقسیم کردند و  برای یک گروه اثر موتسارت بشکل عادی آن پخش شد و برای گروه دوم  بر عکس یعنی اثر از آخر  تا اول پخش شد.  متخصصان ریتم  و آهنگ  اثر را تغییر دادند.  شرکت کنندگان در این آزمایش  اثر  موتزارت را هر روز  به مدت نیم ساعت به این شکل گوش دادند.

سپس از شرکت کنندگان  آزمایش خواستند  مسائلی را حل کنند: یافتن راه خروج از لابیرانت، درست کردن  اشکال کاغذی.  نتایج این گروه را با  نتایج گروه کنترل مقایسه کردند.این پژوهش تأثیر شفابخش  موسیقی موتزارت را  به اثبات رساند: نتایج گروه اول بهتر از گروه دوم بود که اثر موتسارت را  بر عکس گوش داده بودند.

به عقیده محققان ،  علت این تأثیر در  ریتم اثر موسیقی نهفته است  که تأثیر  مطلوب بر شنونده می گذارد. پروفسور  سیا یان  یکی از اعضای گروه تحقیق گفت:  « تحت تأثیر موسیقی موتسارت، تعداد نرون های مغز افزایش می یابد  و  با شنیدن سونات  « کا. 448» بشکل عکس ، تعداد آنها کاهش می یابد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала