گزارش و تحلیل

روسیه و چین برای نوآوری ها پول جمع آوری می‌کنند

© Sputnik / Alexandr Demyanchukامضای بیش از 200 موافقت نامه اقتصادی در نتیجه همایش سن پترزبورگ
امضای بیش از 200 موافقت نامه اقتصادی در نتیجه همایش سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت روسی «روس نانو» و واحد چینی «ژونگ رونگ اینترناشنل تراست» برای نوآوری ها پول تخصیص خواهند داد. «آناتولی چوبایس» و «وان تائو» سران دو شرکت، در باره ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری روسیه و چین برای حمایت پولی از پروژه های پیشرفت نوآوری ها توافقنامه امضا کردند.

حجم مشترک این صندوق در مرحله اول 500 میلیون دلار خواهد بود. طرفین این مبلغ را به صورت برابر تخصیص داده و شرکت اداری مشترک را تاسیس خواهند نمود.

«ولادیمیر آوتیسیان» معاون «روس نانو» در مصاحبه اختصاصی با «اسپوتنیک» در باره برخی جزئیات این پروژه صحبت کرده و به سؤالی که شرکت های «روس نانو» و «ژونگ رونگ» در پی چه سودی از صندوق مشترک جدید تأسیس هستند، چنین جواب داد:

هدف ما همان هدف دوره سرمایه‌گذاری کلاسیک است و ما می خواهیم که «روس نانو» و چین می‌خواهد که سهام دارانش سود دریافت کنند. در ضمن هر دو طرف درک می‌کنند هدف مشارکت ما تنها دو برابر کردن سرمایه نیست و پروژه «روس نانو» برای چین یک نوع پلی بسوی اقتصاد روسیه است و راهنما به آن رشته ای است که «روس نانو» در آنجا تسلط دارد. ما نه تنها صاحب همکار مطئن چینی شدیم، شرکتی که مقادیر هنگفت پول‌های خصوصی دارد بلکه ما همچنین پرسنل حرفه‌ای را به خود جلب می کنیم. این فرایند متقابلی است. ما در پروژه های موجود در مرحله اول شان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و امیدواریم پس از اجرای این پروژه ها سود بدست بیاوریم.

سؤال: منظور شما سرمایه‌گذاری در پروژه های نوآوری است؟ «آوتیسیان» در جواب گفت:

بله. قرار است که نه کمتر از 70 درصد از وجوه این صندوق به پروژه هایی روانه شود که در اراضی روسیه پیاده می‌شوند و 30 درصد پول‌ها در خاک چین و دیگر کشور ها به مصرف خواهد رسید. هدف اساسی ما طرحریزی، استعمال و انتقال فناوری های پیشرفته به روسیه است. این نکته اول است. نکته دوم این است که سهم پروژه ها با استفاده از فناوری های نانو باید نه کمتر از 50 درصد از کیف مشترک سرمایه‌گذاری را تشکیل دهد.

سؤال: «روس نانو» در نوبت اول کدام پروژه ها را می‌خواهد پیاده کند؟ «آوتیسان» در جواب اظهار کرد:

گرفتن تصمیم ها در مورد پروژه های مشخص با کمیته سرمایه‌گذاری صندوق مشترک است. من می‌توانم تنها به رشته‌ها و راستا های اولویت دار اشاره کنم. آن‌ها انرژتیک از جمله راستای مبرم آن می‌باشد مانند منابع انرژی تجدیدپذیری مانند تولید انرژی بادی و خورشیدی و تولید انرژی «خورشیدی- بادی- دیزلی» ویژه مناطق دوردست. و نیز رشته نفت و گاز و پترو شیمی و واحد های تیدیل گاز در خاور دور روسیه. و همچنین میکروالکترونیک و بیئو فناوری ها. راستا ها متفاوت اند، ولی جنبه مشترک آن‌ها این است که هدف همه‌شان ایجاد تولیدات قابل رقابت جهت تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالایی می باشد. این محصولات نه تنها در روسیه و چین بلکه در بازار جهانی، مشتری خواهد داشت.

«ولادیمیر آوتیسیان» معاون شرکت «روس نانو» روسیه در مصاحبه اختصاصی با «اسپوتنیک» در پایان گفت: امیدواریم که شرکت اداری مشترک و خود RUSNANO Zhongrong United Investment Fund حتی در پاییز سال جاری به کار عملی خواهد پرداخت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала