ملاقات دکتر سنایی در مسکو با هیات تجاری اعزامی از سازمان توسعه تجارت ایران

© Sputnik / Sergey Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر Посол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи
Посол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، هیات تجاری اعزامی از سازمان توسعه تجارت ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با دکتر سنایی در مسکو ملاقات نمودند.

در این ملاقات جناب اقای دکتر سنایی ضمن پاسخ به سئوالات حضار ،طی سخنانی اظهار داشتند روابط دو کشور بسرعت در حال توسعه می باشد. الان دیالوگ ویژه ای مابین روسای جمهوری دو کشور برقرار شده است. در تاریخ روابط دو کشور چنین حجمی از تبادل هیاتها بی سابقه بوده است. فقط ماه گذشته چند هیات بسیار بزرگ از روسیه به ایران مسافرت داشتند. هم اینک اسنادی مانند اعطاء خط اعتباری امضاء شد همچنین مجوزهای صادرات محصولات کشاورزی ،محصولات آبزی و لبنی ایران به روسیه اخذ شده است.مشکل بانکی هم اینک به مقدار زیادی تسهیل شده و با لغو تحریمها امیدواریم بصورت صد در صد حل شود.
دکتر سنایی در مورد تعرفه ها هم تاکید نمودند با افزایش صادرات محصولات غذایی ایران امیدواریم که بزودی مسئله استفاده از کریدور سبز برای کالاهای ایرانی عملی شود.هفته گذشته با مشکلاتی که برای 365 کامیون حاوی محصولات غذایی ایرانی در مرز روسیه بوقوع پیوست و سفارت توانست با مساعدت های خود با داخل کشور و روسیه این مشکل را حل نماید و الان مسئله استفاده محصولات ایران از کریدور سبز مطرح است.در زمینه کاهش تعرفه ها هم بدنبال استفاده از مزایای اتحادیه گمرکی اوراسیا هستیم. روسیه در شرایط فعلی هم جزء 10 اقتصاد برتر دنیاست.برای کار در روسیه باید کار بزرگ و برنامه دراز مدت داشته و با قواعد روسیه کار کنید. کار با سرمایه خرد و اقدام با شتاب در بازار روسیه موفقیتی نخواهد داشت.
سفارت ایران در مسکو برای پیشبرد مسائل اقتصادی و حل آن وقت زیادی گذاشته است که نمونه آن حل بندر سالیانکا می باشد. پیشرفت در بحث تعرفه ها در سایه تلاشها و مذاکرات سازمان توسعه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود
در خاتمه سفیر کشورمان توصیه نمود که بهتر است هدف تجار ایرانی به منطقه قفقاز روسیه معطوف شود. زیرا مسافت آن تا ایران 1000 کیلومتر است در حالیکه میافت ایران تا مسکو 3000 کیلومتر می باشد. بهتر است با قسمتهای جنوب روسیه ، آستراخان و ناحیه ولگا و… کار سودمند تر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала