"شارلی ابدو" کاریکاتور تحریک آمیز دیگری را منتشر کرد

© East News / WOJTEK LASKICharlie Hebdo
Charlie Hebdo - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله فکاهی فرانسوی "شارلی ابدو" کاریکاتوری درباره حملات و تعرض های جنسی مردان دارای ظاهر آفریقایی و عرب به زنان و دختران ساکن شهر کلن آلمان در شب سال نوی میلادی منتشر کرد. کاربران شبکه های اجتماعی فورا کاریکاتوریست های فرانسوی را به نژاد پرستی و ابتذال متهم کردند اما کاریکاتور منتشره آنطوری که در نگاه اول به نظر می رسد، دارای محتوای مشخص نیست.

کاریکاتور نقاش ملقب به ریس (لوران سوریسو) در شماره 13 ژانویه "شارلی ابدو"به چاپ رسیده است. در آن دختری دیده می شود که دارد از دست مرد دارای ظاهر عرب فرار می کند. ضمنا در گوشه چپ بالای این کاریکاتور تصویر آلان کردی ، پسربچه سه ساله سوری دیه می شود که هنگام تلاش خانواده اش برای رفتن به اروپا از طریق دریای مدیترانه غرق شد.
کاریکاتوریست های می پرسند"اگر آلان کردی بزرگ می شد، چکار می کرد؟" و در پاسخ می گویند:" باسن زنان را در آلمان نیشگون می گرفت".
کاربران شبکه های اجتماعی کاریکاتور جدید را وقیحانه و مبتذلانه نامیده ونقاشان آنرا به نژاد پرستی متهم کردند. کاربری به نام leftiblog می نویسد آزادی بیان بیشتری از "شارلی ابدو" می بینیم:" کودک مرده سوری را مسخره کرده و وی را فرد بالغ منحرف نشان می دهند. آیا آیا همه شما هنوز شارلی هستید؟" کاربری دیگر به نام Dai خاطرنشان می سازد این نه فکاهی بلکه نژاد پرستی محض است.
با این حال برخی از کاربران معتقدند "شارلی ابدو" با کاریکاتور تحریک آمیز خود می خواست اخلاقیات برخی از اروپایی ها را مسخره کند که پس از حوادث مشهور در آلمان هر مهاجر از خاورنزدیک را متجاوز بالقوه می دانند. این کاربران می گویند کاریکاتور منتشره به احتمال زیاد در راستای مخالفت با نژاد پرستی است.
یادآور می شود پلیس کلن در شب سال نوی میلادی 553 شکایت از زنانی را دریافت کرد که از سوی مردان دارای ظاهر آفریقایی و عرب مورد تعرض جنسی قرار گرفته بودند. آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان قول داد مهاجرانی که در ارتکاب جنایات دست باشند، از این کشور اخراج کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала