آزمایش جدید بمب های اتمی هوشمند امریکا

© Photo / Public domainداستان اسلحه ی اتمی آمریکایی در اروپا و سایر کشورهای جهان
داستان اسلحه ی اتمی آمریکایی در اروپا و سایر کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان امریکایی در حال تدارک آزمایش های جدید سلاح هسته ای مجهز به سیستم های جدیدتر کنترل و برنامه ریزی هستند.

هدف اصلی این تست ها ایجاد بمب های کم قدرتی است که بتوانند دقیق تر به هدف مقرر  از جمله هدف زیر زمینی اصابت کرده و خسارت کمتری به محیط زیست وارد کنند. با این حال برنامه بزرگ ابعاد تجدید تسلیح آمریکا بحث هایی را در این کشور برانگیخته است.

روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن اعلام این مطلب اضافه می کند اولین آزمایش بمب های هسته ای هوشمند امریکا در سال گذشته صورت گرفته است. این روزنامه می نویسد در حالی که کره شمالی هدف ساخت بمب اتمی پرقدرت تری را دنبال می کند، نظامیان آمریکایی در راه دیگری حرکت کرده و می خواهند بمب اتمی کم قدرت تر اما هوشمندی را بسازند که بتوان آنرا وابسته به هدف مقرر و محل استقرار هدف برنامه ریزی کرد.
نیویورک تایمز می نویسد تست های بمب اتمی B61-12، نوعی از بمب اتمی B61، مدل استاندارد برای ارتش آمریکا فقط فاز اول در مجموعه آزمایشات پنج نوع جدید بمب اتمی بوده است. آزمایش انواع جدید سلاح هسته ای بخشی از برنامه کلی تر مدرنیزاسیون صنعت اتمی امریکا با مخارج یک تریلیون دلار است و طی 30 سال اجرا خواهد شد.
آزمایش نوع جدید سلاح هسته ای کم قدرت مجهز به سیستم کامل تر شناسایی محل و تعیین موقعیت و سیستم های کنترل نشانه گیری  با واکنش منفی چین و روسیه روبرو شده است.
برخی از کارشناسان در خود امریکا نیز در صلاح بودن اجرای چنین برنامه های هسته ای بزرگ ابعادی ابراز شک و تردید می کنند. اندریو وبر، دستیار سابق وزیر دفاع امریکا و مدیر سابق شورای تسلیحات هسته ای ایالت متحده در این رابطه گفت:" این بسیار پرهزینه است و لازم نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала