قابل انتظارترین رویدادهای سال 2016 در روسیه درزمینه های فضایی و نظامی

© Sputnik / Vitaliy Ankovقابل انتظارترین رویدادهای سال 2016 در روسیه درزمینه های فضایی و نظامی
قابل انتظارترین رویدادهای سال 2016 در روسیه درزمینه های فضایی  و نظامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای هوا ـ فضای روسیه در سال نوی میلادی به عملیات نظامی خود در سوریه ادامه خواهند داد. همچنین همچنین قرار است در سال 2016 اولین پرتاب از پایگاه فضایی واستوچنی صورت گیرد که درنظر است دسترسی مستقلانه روسیه به فضای کیهانی را تامین کند.

علاوه بر این نیروی هوا ـ فضا، نیروی دریایی و نیروهای موشکی استراتژیک روسیه  در سال 2016 نمونه های جدید تسلیحات را دریافت خواهند کرد همچنین انتظار می رود تحویل سامانه های اس 300 به ایران و جدید ترین جنگنده های چند منظوره سوخو 35 به چین آغاز شود.

"بهترین آموزش نظامیان"

عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه علیه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه در سال 2016 ادامه خواهد یافت. حالا روسیه به موشک های کروز دریا پایه "کالیبر" با برد 1500 کیلومتر و موشک های کروز هواپایه خ ـ 101  با برد 4500 کیلومتر مسلح است. طبق ارزیابی کارشناسان  این موشک ها به ارتش روسیه امکان می دهد به اهداف مشابه اهداف برنامه حمله برق آسایجهانی آمریکا نایل آید که امکان جمله به تاسیسات واقع در هر نقطه جهان طی یک ساعت پس از تصمیم گیری را به وجود می آورد.

پرتاب های فضایی دیر انتظار

اولین پرتاب از پایگاه فضایی جدید "واستوچنی"روسیه  رویداد مهمی در سال نوی میلادی خواهد بود. انتظار می رود در ماه آوریل موشک "سایوز 2.1آ" با بلوک جدید ماهواره بر "ولگا" ماهواره های "لومونوسوف" و "آئیست 2 د" و همچنین ماهواره کوچک  Samsat-218  را به مدار زمین برساند.

پایگاه فضایی "واستوچنی" واقع در استان آمور که از سال 2010 در دست احداث است، قرار است اولین پایگاه فضایی قابل استفاده دوگانه کشوری و نظامی روسیه شود و دسترسی مستقلانه روسیه به فضای کیهانی را تامین خواهد کرد.

نمونه های جدید تسلیحات

در سال 2016 اجرای برنامه دولتی حمایت از مجتمع صنایع دفاعی روسیه در سال آینده آغاز می شود. نمونه های جدید تسلیحات برای نیروی هوا ـ فضا، نیروی دریایی و نیروهای موشکی استراتژیک روسیه  تولید خواهد شد.

انتظار می شود در سال نوی میلادی سامانه های موشکی استراتژیک "ار اس26" موسوم به "روبژ" با موشک های دارای سوخت جامد در حال آماده باش نظامی قرار بگیرند. کار ساخت موشک بالستیکی استراتژیک قاره پیمای "سارمات" (Sarmat) که یک موشک سنگین با سوخت جامد و دارای کلاهک های تقسیم شونده است، ادامه یابد.اعلام شده که آزمایشات موشک "سارمات" که قرار است جانشین سامانه موشکی استراتژیک "وایوود" موسک به شیطان شود، پس از 1.5 تا دو سال بعد آغاز خواهد شد. سامانه موشکی رزمی راه آهن "بارگوزین" که قرار است جای موشک بالستیکی متحرک "یارس" را بگیرد، بازسازی شود. ممکن اسنت این سامانه در سال 2019 به نیروهای موشکی تجویل داده شده و حداقل تا سال 2040 در تسلیحات ارتش روسیه باقی بماند. 

تقویت بنیه رزمی نیروی دریایی روسیه

تعداد زیادی از ناوهای دیرانتظار به نیروی دریایی روسیه خواهند پیوست. منظور در درجه اول ناو جنگی جدید طرح 22350 به نام "آدمیرال گورشکوف" است که اکنون آزمایشات دولتی آن در شمال روسیه رو به پایان است و در اوایل سال 2016 به نیروی دریایی روسیه تحویل داده خواهد شد.

رویداد مهمی در اتتظار ناوگان زیر دریایی های اتمی است. ساخت آخرین زیر دریایی از هشت زیر دریایی استراتژیک طرح 955 موسوم به بوری در کارخانه "سوماش" روسیه آغاز خواهد شد.  همچنین انتظار می رود دومین زیر دریایی اتمی چند منظوره طرح 885 موسوم به "یاسن" که کازان نامیده شده، به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شده و ساخت ششمین زیردریایی از این سری آغاز شود. این زیردریایی ها منحصرا با استفاده از قطعات تولید داخلی ساخته می شوند.

تجدید تسلیح نیروی هوایی

در سال نوی میلادی کار ساخت هواپیمای بمب افکن استراتژیک "توپولف 160 ام 2" که صد درصد آویونیک آن جدید خواهد بود، ادامه می یابد. قرار است تحویل این بمب افکن ها به نیروی هوا ـ فضای روسیه تا سال  2023 آغاز شود.

در نظر است آزمایشات دولتی هواپیمای جنگنده پیشرفته "ت 50" (پک فا) که مجهز به آویونیک اصولا جدیدی و رادار با آرایه کاوش فعال الکترونیک FFSA  است، به پایان برسد.

موشک های بسیار لازم

نیروهای مسلح روسیه در سال آینده دو سامانه موشکی عملیاتی ـ تاکتیکی "اسکندر ام " ساخت دفتر طراحی ماشین سازی را دریافت خواهند کرد. تکمیل این سامانه ادامه دارد و چهار نوع موشک آئرو بالستیکی و کروز برای آن ساخته شده است.

پنج هنگ پدافند هوایی به سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد اس 400 موسوم به "تریومف"  مسلح خواهند شد. برای این سامانه موشک های دوربرد ساخته شده و آزمایشلت دولتی آن رو به پایان است.

در نظر است در سال نو آزمایشات دولتی سامانه موشکی خودکار پدافند هوایی "سوسنا" آغاز شود که سامانه موشکی متحرک و کوتاه برد است.  این سامانه جای سامانه "استرلا ـ 10 ام" را خواهد گرفت. سامانه موشکی خودکار پدافند هوایی "سوسنا" برای دفاع از یگان های ارتش در برای حملات هوایی و شناسایی در نظر گرفته شده است.

پلتفرم های زرهی پیشرفته

مجتمع صنایع دفاعی روسیه در سال آینده تولید انبوه تسلیحات و تجهیزات نظامی نمایش داده شده در رژه 9 ماه مه در میدان سرخ مسکو را آغاز خواهند کرد. پلتفرم های زرهی "آرماتا"، "بومرانگ" ، "کورگانتس" و "تایفون" برای استفاده از نسل جدید تانک ها و زره پوش ها که دارای امکانات نامحدودی برای مدرنیزاسیون بوده و تعیین کننده سیمای آینده ارتش روسیه در دهه های آتی می باشند، از جمله آنها هستند.

تجدید تسلیح و یکسان سازی ارتباطات نیروی هوا ـ فضا

در سال آینده نیروی هوا ـ فضا به عنوان اولین نیرو در نیروهای مسلح روسیه بطور کامل به استفاده از وسایل ارتباطی دیجیتال امروزی گذار خواهد کرد.

علاوه بر این در مرکز ارتباطات فضایی دوردست در شهر یفپاتوریا در شبه جزیره کریمه که چندی پیش به نیروی هوا ـ فضای روسیه پیوسته، تجدید تجهیز فنی صورت گرفته و این مرکز شش سامانه جدید هدایت و کنترل وسایل فضایی را دریافت خواهد کرد.

پیشبرد سیستم هشداردهی حملات موشکی

امکانات سیستم روسی هشداردهی حملات موشکی گسترش خواهد یافت. انتظار می رود در سال 2016 این سیستم  پوشش راداری دوگانه در برخی از راستاها را تامین کند. این توانایی در نتیجه راه اندازی سیستم های راداری فرا افقی از نوع "وارونژ" حاصل شده که می توانند اهداف بالستیکی، فضایی و آئرو دینامیک از جمله موشک های بالستیکی و کروز را کشف کنند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала