اونیفورم جدید نظامی روسیه

© Sputnik / Vitaliy Ankovنظامیان روسیه
نظامیان روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر چه اونیفورم بهتر باشد نظامیان از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

 در آینده نزدیک ساخت پایگاه  نیروهای مسلح  در جزیره « کوتِلنی» به پایان می رسد.  این پایگاه می تواند بطور مستقل  به مدت یکسال کار کند. وزارت دفاع اونیفورم های  جدید را  برای مدافعان آینده  اراضی قطبی فدراسیون روسیه ارسال خواهد کرد  که توسط متخصصان برای  کار در  دمای بسیار پایین  طراحی شده است. منبعی  در  وزارتخانه این خبر را به اطلاع « ایزوستیا» رساند.

 طرح جدید  ارتش روسیه  « اونیفورم قطبی» نایمده می شود. برای اولین بار در تاریخ ، نظامیانی که  در  شرایط آب و هوایی طاقت فرسای  قطب انجام وظیفه می کنند از اونیفورم خاصی برخوردار شدند. این  اونیفورم از نظامیان روسیه در قطب  محافظت می کند و  خدمت آنها در قطب را آسانتر  خواهد کرد.

به گفته  منبع نظامی « اونیفورم قطبی» از 12 تکه تشکیل شده است — زیر لباسی  ضد رطوبتی گرم، لباس های تابستانی و زمستانی، دستکش پنج انگشتی و یک انگشتی، کلاه و کفش.

وزارت دفاع به طراحی اونیفورم جدید پرداخت  و « وایِنتورگ»  تولید و تحویل آن را به عهده گرفت.  در طراحی این اونیفورم  تجربیات  قطب نوردان  و  شرکت های  مختلف  نفتی  و خارجی از جمله  نروژی در نظر گرفته شد.

 در طراحی این  اونیفورم از  اصل چند لایه استفاده شده است. آزمایش این اونیفورم در جزایر  اقیانوس منجمد شمالی  در زمستان های 2015-2014 میلادی  موفق بود.

 به گفته ملوانان  اونیفورم  قطبی  مطابقت کامل با  مطالبات عملی و ارگونومی دارد.

در وزارت دفاع گفته شد: «  در وزارتخانه  همیشه در حال مطالعه  تجربیات  در عرصه کاربرد نیرو در شرایط  سخت و طاقت فرسای  شمال هستند.  در آنجا تمام  نمونه های  مدرن تسلیحات و فناوری  نظامی و ویژه طراحی شده، اونیفورم ها که با  شرایط  شمال اقصی وفق داده شده اند  مورد آزمایش و مطالعه قرار می گیرند».

 تا کنون 3 هزار  مجموعه  آماده شده است.  قیمت یک مجموعه  از  فرم های جدید  230 هزار  روبل است.

در انجمن قطب نوردان  نظر مثبتی نسبت به  طرح جدید  ارتش روسیه  برخورد کردند.  الکساندر چیچایف  رئیس  مرکز مأموریت قطبی « قطب روسی»  از دانستن این موضوع  که قبلا  نظامیان از فرم های ویژه برای  کار در شرایط  قطبی   استفاده نمی کردند تعجب کرد. زیرا هر نوع  حضور در اراضی که دمای هوا در آنجا  خیلی پایین است  برای سلامتی انسان مضر است.

وی گفت: « همیشه در اینگونه مناطق  از لباس ویژه استفاده می شد.  هر چه لباس بهتر باشد  انسان  از امنیت بیشتری برخوردار  می شود. این لباس باید مطابق با شرایطی که نظامیان روسیه در آنجا  خدمت می کنند  انتخاب شود». با گذشت هر سال اونیفورم های ویژه قطب  تکامل می یابند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала