رسانه امریکایی هواپیمای روسی تی 50 را جزو پیشرفته ترین هواپیماهای قرن 21 دانست

© AP Photo / Misha Japaridzeجنگنده "تی- 50" ستاره نمایشگاه هوافضای ماکس- 2015
جنگنده تی- 50 ستاره نمایشگاه هوافضای ماکس- 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه Business Insider فهرست 11 هواپیما را تدوین کرد که به قول این نشریه "مقررات بازی" در صنعت هواپیما سازی قرن 21 را تغییر می دهند.هم هواپیما های در حال خدمت و هم هواپیما های در دست طراحی از جمله هواپیمای جنگنده چند منظوره نسل پنجم تی 50 یا سوخو 50 در این فهرست گنجانده شده اند.

به نوشته Business Insider، تی 50 پاسخ روسیه به هواپیمای جنگنده نسل پنجم امریکایی اف 35 است. اگرچه تی 50 هنوز در دست طراحی قرار دارد، در نهایت از لحاظ شاخص های کلیدی همچون سرعت و قابلیت مانور دهی از اف 35 فراتر خواهد رفت. نشریه آمریکایی اضافه می کند برخی ها معتقدند تی 50 از لحاظ رادارگریزی یا پنهان کاری به اف 35 نخواهد رسید.
اف 35 نیز در فهرست Business Insider گنجانده شده است. به نوشته نشریه آمریکایی این هواپیما تا زمان پیدا شدن کمبود هایی در آن از جمله در وسایل الکترونیکی و موتورش مهیب ترین هواپیمای جهان محسوب می شد.

هواپیمای جنگنده پیشرفته ت ـ 50 (پک فا) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
هواپیمای جنگنده پیشرفته ت ـ 50 (پک فا)
 F-22 Raptor، هواپیمای چینی J-20 و جنگنده Eurofighter Typhoon از جمله دیگر هواپیما هایی هستند که در فهرست پیشرفته ترین هواپیماها گنجانده شده اند. همچنین هواپیمای بدون سرنشین مداری (Spaceplane) آمریکایی X-37B، هواپیمای شناسایی Stratolaunch ، بالگرد MH-Х Silent Hawk و همچنین پهپادهای ایرانی در این فهرست قرار دارند.
به گفته ویکتور بوندارف، سرفرمانده نیروی هوا ـ فضای روسیه، این نیرو از سال 2017 میلادی هواپیماهای پیشرفته تی 50 را دریافت خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала