گزارش و تحلیل

نماینده سوریه در سازمان ملل در باره طرح اردوغان جهت احیای امپراتوری عثمانی

© Sputnik / Grigoriy SisoevМинистр иностранных дел Ирака Ибрагим Джафари и министр иностранных дел России Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел Ирака Ибрагим Джафари и министр иностранных дел России Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ریا نووستی بشار جعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون اعلام کرد که سوریه جامعه بین‌المللی را فرا می‌خواند به جنایات رهبری ترکیه در مورد جمهوری عربی سوریه پایان بدهد.

به گفته این دیپلمات سوریه، کشور های منطقه خاور نزدیک و خارج از آن از جمله رژیم اردوغان رئیس جمهور ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی حمایت می‌کنند که از 2011  مشغول «جنگ بی سابقه تروریستی» علیه سوریه هستند.

در این نامه همچنین آمده است: «مداخله ترکیه در امور داخلی سوریه اشکال متفاوتی داشته از جمله کاربرد نیروهای مسلح در حملات نظامی برای حمایت از تروریست ها از سوی رژیم اردوغان.

جعفری نوشت که ترکیه به نفوذ شبه نظامیان به سوریه کمک کرده و «حمایت جنگی از نقل و انتقالات تروریست ها در خاک سوریه و در امتداد مرز سوریه — ترکیه تأمین می کرد».

جعفری تأکید کرد که «در مورد جنگنده روسی ساقط شده بوسیله نیرو های مسلح ترکیه هیچ توضیحاتی لازم نیست زیرا خود این عمل جنایتکارانه گویای حقیقت است».

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد به این امر عطف توجه کرد که آنکارا علیه آوارگان سوری هم که از داعش و جبهه النصره و دیگر تروریست ها فرار می‌کنند جنایتکاری می‌کند زیرا به تروریست ها در خاک خود پناه می دهد. به نوشته جعفری تروریست ها به برده فروشی اشتغال دارند و  این کار با شرکت مستیقیم سازمان های زیر دست اردوغان انجام می شود.

جعفری یادآوری کرد که اردوغان چند سال پیش «مساله دفاع از افراد ترک تبار دارای شهروندی دیگر کشور های مستقل را» مطرح کرد. این عمل نشان می‌دهد که رئیس ترکیه «در آرزوی احیای میراث استعماری امپراتوری عثمانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала