بزرگترین ماکت روسیه

© Sputnik / Alexey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Макет России в Санкт-Петербурге завершен на 80 процентов
Макет России в Санкт-Петербурге завершен на 80 процентов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزاران مجسمه مینیاتوری نقش آفرینان صحنه های موضوعی هستند.

در مساحتی به اندازه 800 مترمربع — شهرها و روستاها ، خطوط راه آهن و جاده های اتومبیل رو، رودها و دریاها و آدم ها و جانوران به معرض نمایش گذاشته شده اند. بزرگترین ماکت روسیه در سنت پطربورگ یک ماکت معمولی کشور نیست. این یک نمایشگاه اینتراکتیو است که تمام سازه های اصلی مناطق روسیه را دربر می گیرد.
تجهیزات ماکت باعث حرکت ماشینها و قطار ها و اشکال جالب نوری و صوتی می شود. هزاران مجسمه مینیاتوری نقش آفرینان صحنه های موضوعی هستند. تعویض جالب شب و روز هیچ یک از بازدیدکنندگان را بی تفاوت نمی گذارد.
با کمک فناوری نو، ماکت روسیه از ماکت مشابه اروپایی جلو می زند و از نظر اندازه در بین پروژه های مشابه جهان در جای دوم قرار می گیرد. 40 کامپیوتر و مرکز کنترل از راه دور با اکران های فراوان آن که کار ماکت را کنترل می کنند یادآور مرکز کنترل پروازهای فضایی است.
شهر بزرگ زندگی پر جوش و خروش عادی دارد. ماشین ها پشت چراغ قرمز ایستاده اند تا چراغ سبز شود، اتوبوسها مسافران را در ایستگاه ها پیاده می کنند، جرثقیل یک تخته سنگی دیگر را بلند می کند. کارمندان ادارات شتابان به سر کار می روند و خانمهای جوان بچه ها را با کالسکه به گردش می برند و پسر بچه ها در حیات مدرسه توپ بازی می کنند.
با کمک دوربین می توان بر زندگی شهر نظارت کرد و تمام اطلاعات لازم را از طریق راهنما های صوتی به زبانهای روسی، انگلیسی و آلمانی دریافت کرد. در این جا می توان پروسه زندگی روزانه را به اجرا گذاشت. مثلا با فشار یکی از دکمه های بیشمار می توان شاهد خاموش کردن آتش توسط مأمورات آتش نشانی بود و یا دید که چطور خانم های خانه دار لباس های شسته شده را روی طناب آویزان می کنند و جوشکار ماشینی را تعمیر می کند.
کشور بزرگ با مناطق متفاوت آب و هوایی و مناظر گوناگون آن و 9 منطقه زمانی و فاصله های طولانی بین شهرها، بصورت یک موزه — ماکت در مقابل چشم بازدیدکنندگان با تمام تنوع خاص خود نمایان می شود. این کلکسیون بی نظیر امکان آشنایی با جغرافیا و طبیعت و عرصه صنعتی و فرهنگی روسیه را ممکن می سازد.
قطار سریع السیر « ساپسان»، واگن های باری و پایگاه دریایی- نظامی و پایگاه فضایی و کشتی مسافربری و آثار وجود بشقاب پرنده، گله گوسفند ها و گرگ تنها و تایگای سیبری… دیدن پرورش دهندگان گوزن شمال اقصی جالب است که گوزن ها را در برف به چرا می برند و ماهیگیران در غربی ترین نقطه روسیه در آبهای دریای بالتیک به صید ماهی می پردازند. فاصله محل زندگی این افراد هزاران کیلومتر است و آنها در چند منطقه زمانی متفاوت زندگی می کنند. وقتی در مسکو مردم می خوابند در سیبری شرقی از خواب بیدار می شوند و در خاور دور سر کار می روند. بینندگان می توانند شب قطبی را ببینند و حرکت کشتی مسافربری را تماشا کنند.
این یک پروژه جالب و بی نظیر است که با عشق و علاقه و شوخ طبعی خاصی توسط دهها استاد این فن ساخته شده است. سازندگان این طرح پیشنهاد می کنند نه به عنوان یک اثر هنری بلکه یک نمایشنامه و یا فیلم هنری به آن نگاه شود. در اینصورت این پروژه نه به عنوان یک اثر عادی موزه ای بلکه سیمای هنری کشور در ذهن باقی خواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала