پیوند صورت

© Fotolia / Petar Neychevعمل جراحی
عمل جراحی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طب نظامی روسیه طی دوسال آینده بهترین طب نظامی در جهان خواهد شد.

اواخر سال 2015 میلادی  پزشکان روسیه از یک موفقیت دیگر  پزشکی صحبت کردند  که طب داخلی را به  مواضع برتر  جهانی می رساند.  اینبار از  پیوند موفق  اعضا و بافت ها از اهدا کننده به بیمار صحبت شد —  پیوند صورت.

 اهمیت  این رویداد در آن است که تا قبل از  چنین عمل جراحی در روسیه،  حدود 40  عمل مشابه در  جهان انجام شد که 33 عمل موفق بود.  در نتیجه، روسیه پس از اسپانیا، بلژیک، آمریکا، فرانسه ، لهستان، چین وترکیه  هشتمین کشوری  شد  که طب آن از  فناوری عالی در این رشته برخوردار شده است.

  پزشکان روسیه شتابی در  جارزدن موفقیت خود به خرج نمی دهند.  این عمل بی نظیر شش ماه پیش انجام شد  و با وجود پژوهش ها و تحقیقات زیاد  در رابطه با احتمال رد   بافت اهدایی از سوی بدن بیمار،  متخصصان همچنان نگران بروز چنین خطری بودند.

عمل جراحی که مقدمات آن  توسط  متخصصان  وزارت بهداشت و بهداری روسیه  و آژانس فدرال طبی — بیولوژیکی   مهیا گشت، توسط پزشکان  آکادمی طب نظامی به نام « کیروف»  انجام شد. بیماری که نام او  در تاریخ طب روسیه  وارد خواهد شد،  نظامی روس بود که دچار سوختگی شدید بر اثر برق گرفتگی در ناحیه سر، گردن و  دستها شده بود.

این اتفاق در سال 2012 میلادی رخ داد و  وزارت دفاع روسیه  این سرباز مصیبت زده را به حال خود رها نکرد.  بیش از 30 عمل جراحی  پلاستیک در آکادمی نظامی  روی بیمار انجام شد.  اما نتایج این عمل ها  انتظارات را بر نیاورد و بیمار دچار افسردگی شدید شد.

در چنین شرایط دشواری  تنها روش ممکن معالجه  پیوند جزئی صورت  با استفاده از  بافت اهدا کننده  بود، هر چند در  طب روسی  تا کنون چنین عمل دشوار پیوند   بافت صورت انجام نشده بود،  اما پزشکان نظامی  با کمک پزشکان مدنی  18 ساعت را صرف  این عمل موفق کردند.

البته نباید از  درمان نهایی صحبت کرد اما این واقعیت که  بیمار در حال برنامه ریزی  زندگی خود است  گواه خیلی چیزهاست.

 این  مورد بی نظیر برای طب ارتش روسیه نیز  خوشایند است  که طی 3 سال اخیر  دوباره  موضع  رهبری خود را بدست آورده است.

آلکساندر فیسون  رئیس  ادراه کل  طب ارتش  با تفسیر  موفقیت پزشکان نظامی گفت که  انجام  عمل های دشوار  در این اواخر  باعث آن شده است تا تعداد  روش های فناوری عالی  درمان  که در طب نظامی مورداستفاده قرار گرفتند  از صد روش فراتر بروند.  به گفته وی در سال 2015 میلادی از فناوری عالی در درمان  15 هزار  نظامی و بازنشسته نظامی  و اعضای خانواده آنها استفاده شده است.

آندری بلسکیخ  رئیس آکادمی طب ارتش با اطمینان گفت که  بزودی به برکت  باز سازی و  مدرنیزه کردن آکادمی اینگونه عمل های جراحی برای پزشکان نظامی به یک واقعیت مبدل خواهد شد.

البته نباد این موفقیت را  فقط  یک تصادف به حساب آورد. شایان ذکر است که سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه  این هدف را در مقابل وزارتخانه قرار داده است که طب ارتش روسیه  طی دوسال آینده  بهترین طب نظامی در جهان بشود.

در آکادمی  طب نظامی  رشته های   تخصصی  برای دانشجویان پزشکی در ارتش وسیعتر شده است.  در نیروهای نظامی از  مجتمع های پزشکی موبایل  استفاده می شود و  رزمایش هایی با  شرکت پزشکان  نظامی بطور منظم برگزار می شود.  برای آنکه تئوری از عمل دور نماند، برای نخستین بار  ریاست اداره اصلی پزشکی ارتش  نیز به  فرایند آموزش  پزشکان ارتش  جلب شده است.  متخصصان مرکز چند رشته ای در حال ساخت وابسته به آکادمی  طب نظام،  به تصمیم سرگی شویگو  در  بهترین کلینیک های  جهان  دوره های آمادگی را  خواهند گذراند.

 نکته مهم دیگر آن است که به حساب کاربرد  سیستم « تله طب» پزشکان پایتخت می توانند در  صورت بروز شرایط دشوار  به همکاران خود در  هر  پادگان نظامی  مشورت بدهند.

در محل استقرار نیروها شکایات زیادی از  طب ارتش  می شود  اما  گرایش  به  « سالم سازی» آن آشکار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала