گزارش و تحلیل

وام سودآور روسیه برای ایران

© AP Photo / Sukharevskyy Dmytroوضعیت اقتصادی
وضعیت اقتصادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه وام دولتی به میزان 5 میلیارد دلار به ایران واگذار می کند.

دنیس  مانتوروف  وزیر  صنعت  و تجارت روسیه به خبرنگاران  گفت: روسیه  می تواند  وام دولتی  به میزان 5 میلیارد دلار  را در سال آینده  به ایران واگذار کند.  فکر می کنم  اگر  طی سه ماهه اول سال 2016  تمام مقدمات  فرمال   به پایان برسد   در سال آینده  می توان  آن را به اجرا گذاشت».

 اطلاع داده شد که سند مقدماتی در باره  واگذاری  وام صادراتی  دولتی به ایران  به مبلغ 5 میلیارد  دلار  در جریان سفر  ولادیمیر پوتین  رئیس جمهور روسیه به تهران  اواخر  ماه نوامبر سال 2015 میلادی   به امضا رسید. ریاست کشور در آن زمان گفت: «  همکاری صنعتی را شدت خواهیم بخشید. روسیه  آماده است بدین منظور وام صادراتی  به میزان  5 میلیارد دلار به ایران واگذار کند. » وی  در توضیح گفت  که  از اجرای 35 پروژه  در رشته های انرژتیک،  ساخت و ساز، ترمینال های دریایی، برقی سازی و خطوط راه آهن صحبت می شود.

حسن بهشتی پور  مفسر سیاسی  کانال  انگلیسی زبان  « پرس تی.وی»  معتقد است که این وام  تا حد زیادی  شانس خوبی برای  اجرای سریع  پروژه های  روسی در ایران خواهد بود.

 هوشیار  رستمی  کارشناس مستقل  ایرانی  در رشته اقتصاد  متذکر شد  که ایران-  شریک مطمئنی  است که می تواند از عهده  انجام هر گونه  وظیفه اقتصادی  در رابطه با  وام ها براید.  وام دهندگان نباید  هیچگونه نگرانی از این بابت داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала