دانش آموزان استثنایی از بسته‌های حمایتی برخوردار می شوند

© Fotolia / Wiiinپلانشت اپل
پلانشت اپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حمایت از دانش آموزان کم بینای کشور به جای کتاب به همه آنها تبلت می دهیم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد قدمی در بازدید از برخی مدارس استثنایی زاهدان افزود: همچنین دانش آموزان استثنایی از بسته‌های حمایتی دیگری نیز برخوردار می شوند که سمعک، واکر، عینک و ویلچر از نمونه آنهاست و حتی جراحی‌های خاص را نیز برای سلامت این دانش آموزان حمایت مالی می‌کنیم.
وی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش نیازهای ویژه‌ای برای دانش آموزان کشور باهدف ارتقاء سلامت و رفع کمبودها دردستور کار دارد.
قدمی گفت: با مصوب شدن نام سازمان آموزش و پرورش بانیازهای ویژه برای دانش آموزان دارای مشکلات جسمی و حرکتی واژه استثنایی برای همیشه حذف و این دانش آموزان از امکانات خاصی برای رشد و تعالی و بهره گیری از امکانات موجود بهره‌مند می شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سراسر کشور 1600 واحد آموزشی برای دانش آموزان واجد شرایط دایر است و در این مدارس بیش از 73 هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند و بیش از 54هزار دانش آموز نیز در مدارس عادی کشور تحصیل می کنند که در واقع از دانش آموزان تحت پوشش این آموزش و پرورش به حساب می آیند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه به منظور رفع مشکلات مادی از 4برابر سرانه مدارس عادی نیز برخوردار هستند تاجایی که در استانهای برخوردار 60 70درصد هزینه دانش آموزان کم برخوردار را تأمین و این رقم برای دانش آموزان مناطق محروم به 100درصد می رسد.
قدمی افزود: در ساخت و ساز مدارس عادی باید شرایط فیزیکی برای اینگونه دانش آموزان نیز دیده شود و اینکه ما دانش آموزان را تفکیک کنیم کار درستی نیست زیرا وقتی پذیرفتیم که عده‌ای بابقیه فرق دارند و متفاوت هستند، با نگاه عدالت جویانه باید اقدام به فراهم آوردن شرایط تحصیل و تعلیم و تربیت ویژه آنها باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان باتوجه به آسیب های جسمی و حرکتی و بینایی که دارند نیازمند توجه ویژه می باشند و نگاه عدالت جویانه ایجاب می کند که برای تمامی اقشار جامعه طراحی و برنامه ریزی خاصی داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала