گزارش و تحلیل

وزیر دفاع فرانسه: این امر اهمیت دارد که گفت و گوی دوستانه تاریخی با فرانسه با وجود تمامی سختی‌ها ادامه یابد

© Sputnik / Alexei Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر EURONAVAL 2014 - 24-я Международная выставка военно-морской техники и вооружения. Второй день
EURONAVAL 2014 - 24-я Международная выставка военно-морской техники и вооружения. Второй день - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع فرانسه ژان-ایو لو دریان در دیدار با سرگئی شویگو همتای روسی خود یادآوری کرد امسال جشنگیری 70 مین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم بعمل آمد، وی به این مناسبت به محض ورود به مسکو پای مقبره سرباز گمنام تاج گل نثار کرد.

به عقیده لو دریان این امر اهمیت دارد که تاریخ محترم شمرده شده و روابط دوستانه تاریخی صرف نظر از چگونگی حوادث جاری نگه داشته شوند. وزیر دفاع فرانسه گفت.

«ما تاریخچه دوستی مشترک بس مدید و روابط و پیروزی های تاریخی را پشت سر گذاشتیم. در شرایط امروزی هر طوری که باشند این امر اهمیت دارد که ما بتوانیم به خاطر تاریخ مشترک ما و بعلت آن ریسک ها و خطراتی که بر فراز ما و شما سایه افکنده است این گفت و گو را ادامه دهیم».

وزیر فرانسوی همچنین تأکید کرد که او به خاطر ابراز واکنش همدردی از سوی افراد روس نسبت به اعمال تروریستی در پاریس بسیار سپاسگذار است. وی در مقدمه دیدار با سرگئی شویگو گفت:

«ما از افراد روس پس از اعمال تروریستی 13 نوامبر در پاریس وقتی که آن‌ها احساسات صمیمی علاقمندی و همبستگی را ابراز کردند و به سفارت فرانسه در مسکو گل آوردند سپاسگذاریم. من می‌خواهم این احساسات صمیمیت ما را با شما در میان بگذارم».

به گزارش وزارت دفاع روسیه، دیدار دو وزیر یک ساعت و نیم طول کشید و آن‌ها در محیط کاری و صداقت توجه عمده را به چشمانداز هماهنگی اعمال نهاد هایشان در مبارزه با تروریسم بین‌المللی عطف کردند.

طرفین به داعش به عنوان دشمن مشترک اشاره کرده و آمادگی خود را برای مقابله مشترک با آن تأیید نمودند. سرگئی شویگو مخصوصاً تأکید کرد که: «نتها با تشریک مساعی همه کشور های ذینفع می‌توان خطر های تروریستی به اهالی پاریس، مسکو، لندن و دیگر شهر های اروپایی را برطرف کرد».

وزرات دفاع روسیه اطلاع داد: طرفین ارزیابی های خود در خصوص موقعیت های جاری در سوریه و عراق را تبادل کردند. هیات نظامی فرانسه با نتایج اساسی عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه آشنا شد. همچنین این توافق حاصل شد که تماس های ستاد های کل نیرو های مسلح روسیه و فرانسه ادامه یابد. برای این منظور ژنرال پیر دو ویلیه رئیس ستاد نیرو های مسلح فرانسه در زمان نزدیک از مسکو دیدن خواهد کرد.

وزیران موقعیت در لیبی را بررسی کردند و به تطابق کامل نظر هایشان در مورد موقعیت در آن کشور اشاره کرده و از تشدید فعالیت داعش در شمال آفریقا ابراز نگرانی کردند.

در پایان دیدار شویگو از لو دریان دعوت کرد در پبجمین کنفرانس مسکو در باره امنیت بین‌المللی شرکت کند که قرار است در آخر آوریل 2016 برگزار شود. موضوع همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم بین‌المللی از مبحث های اساسی آن خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала