تهران میزبان اجلاس بین المللی دوستی جوانان ایران و جهان می شود

© Sputnik / Vladimir FedorenkoВид на телебашню Бордж-е Милад в Тегеране
Вид на телебашню Бордж-е Милад в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین اجلاس بین المللی دوستی جوانان ایران و جهان(اجلاس جوانان تهران) با رویکرد دیپلماسی نوین از 26 تا 29 مرداد سال آینده(1395) با حضور جوانانی از سایر کشورها در تهران برگزار می شود.

خبرگزاری اسپ.تنیک به نقل از ایرنا از قشم، معاون اجرایی و تشریفات اجلاس جوانان تهران روز سه شنبه در حاشیه دومین اجلاس معاونان جوانان اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه این رویداد در دو سطح رسمی و غیررسمی برگزار خواهد شد، افزود: در سطح رسمی مقاماتی که در حوزه جوانان فعال هستند، از دیگر کشورها به ایران دعوت می شوند و در سطح دیگر جوانان فعال و نخبه دیگر کشورها در این اجلاس حضور خواهند داشت.
روح الله مدبر با بیان اینکه کارگاه هایی نیز در حاشیه این اجلاس برپا می شود، گفت: صلح، کارآفرینی، محیط زیست و ورزش از جمله ایده های این کارگاه ها است.
وی همچنین با بیان اینکه در این کارگاه ها جوانان نخبه می توانند تجربیات خود را در حوزه های مختلف همچون صلح، محیط زیست و کارآفرینی در اختیار یکدیگر قرار دهند، افزود: این جوانان می توانند پس از بازگشت به کشور، با کسب تجربه های مطلوب، ظرفیت ها و فعالیت های مثمرثمری را در کشور خود ایجاد کنند.
مدبر با اشاره به فعالیت هایی که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه بین الملل انجام داده، گفت: در دولت تدبیر و امید بر تاثیرگذاری و نقش جوانان توجه زیادی شده است.
معاون اجرایی و تشریفات اجلاس جوانان با بیان اینکه در دوره قبل تفاهمنامه ای در حوزه جوانان با سایر کشورها انجام شده که تاثیرگذار نبوده، افزود: متاسفانه در گذشته با برخی کشورها که حتی ثبات داخلی مطلوبی نیز نداشتند، تفاهمنامه منعقد شد که بطور قطع نمی تواند به اندازه کافی تاثیرگذار باشد.
مدبر با تاکید بر اینکه در این دوره سعی داریم با کشورهای تاثیرگذار در حوزه جوانان ارتباط برقرار کنیم، گفت: دو اجلاسی که ایران در آنها با کشورهای حاشیه خزر تفاهمنامه منعقد کرده، می تواند تاثیرات مطلوبی داشته باشد.
وی افزود: تفاهمنامه ای با کشورهای حوزه دریای خزر درخصوص محیط زیست، جلوگیری از آلودگی دریای خزر و ترویج گفتمان صلح انجام شده و در این حوزه از تشکل های مردم نهاد استفاده کردیم.
معاون اجرایی و تشریفات اجلاس جوانان گفت: حوزه روابط بین الملل در حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم تاکنون فعالیت هایی را بمنظور فعال کردن حوزه جوانان انجام داده است.
مدبر افزود: یکی از برنامه هایی که سبب توسعه برخی کشورها در حوزه جوانان شده فعال کردن خانه جوان بوده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال روسیه توانسته در تمام استان های کشور، خانه جوانان را فعال کند که با حضور جوانان اداره می شود و به امور مختلف جوانان از جمله ازدواج می پردازد.

فهم متقابل از یکدیگر هدف اصلی اجلاس تهران است
معاون طرح و برنامه اجلاس جوانان تهران نیز با اشاره به توافق ایران با کشورهای 1+5 گفت: اکنون توجه نظام بین الملل به ایران است و باید از این فضا استفاده مطلوب کنیم و کشور خود را به نظام جهانی بشناسانیم.
محمدعلی رفیعی هدف اصلی از برگزاری این اجلاس را فهم متقابل جوانان مختلف از یکدیگر اعلام کرد و افزود: قصد نداریم در این اجلاس یکجانبه نگاه کنیم و می خواهیم با زبانی مشترک دیگر جوانان جهان را درک کنیم.
وی گفت: تاکنون نتوانسته ایم دیگران را با ظرفیت های مختلف ایران آشنا کنیم.
رفیعی افزود: محور بودن، یکی از مفاهیم جدید در نظام بین الملل است و قصد داریم در اجلاس تهران، ایران را به عنوان منطقه ای باثبات و برخوردار از صلح به دیگران معرفی کنیم.
دومین اجلاس معاونان جوانان اداره کل ورزش و جوانان از روز گذشته(30 آذر ماه) در قشم آغاز شد سوم دی ماه پایان می یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала