روسیه تمام شواهد حاکی از عدم نقض حریم هوایی ترکیه از سوی هواپیمای سرنگون شده سوخو 24 را در دست دارد

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovپسکوف در باره حادثه سرنگونی سوخو24: هیچ کس نمی تواند به روسیه دستبرد بزند
پسکوف در باره حادثه سرنگونی سوخو24: هیچ کس نمی تواند به روسیه دستبرد بزند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی درونوف، معاون فرمانده کل نیروی هوا ـ فضای روسیه روز جمعه اعلام کرد مسکو تمام شواهد و مدارک لازم برای اثبات عدم نقض حریم هوایی ترکیه از سوی هواپیمای سرنگون شده روسی سوخو 24 را در اختیار دارد.

 درونوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت این مدارک حاکی از آن هستند که هواپیمای سرنگون شده روسی سوخو 24 حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده بود.

سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران
سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه
هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد.
اولگ پاشکوف، یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر مورد اصابت رگبار گلوله های تروریست ها قرار گرفت و کشته شد. کونستانتین موراختین، خلبان نجات یافته به روزنامه نگاران گفت هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала