کنفرانس های مطبوعاتی بزرگ روسای جمهوری روسیه

© Sputnik / Ramil SitdikovОбращение президента РФ Владимир Путина с ежегодным посланием к Федеральному Собранию
Обращение президента РФ Владимир Путина с ежегодным посланием к Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنج‌شنبه 17 دسامبر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین یازدهمین کنفرانس خبری بزرگ خود را برگزار می‌کند.

ولادیمیر پوتین 14 سال پیش برپایی پرس کنفرانس های سالانه بزرگ را معمول کرد و کنفرانس اول این نوع را 18 ژوئیه 2001 در آستانه دیدار سران «گروه هشت» برگزار کرد و در آن 400 روزنامه‌نگار حضور یافته و 22 سؤال داده شد. روزنامه نگاران جویای عقیده رئیس جمهور در مورد مسائل پیشرفت اقتصادی و سیاسی روسیه و دیدگاه رئیس جمهور در خصوص جریان اصلاحات در جامعه و چشمانداز همگرایی فزایدنه روسیه با جامعه بین‌المللی و موضع رئیس کشور در مورد مسائل کلیدی جهانی شدند. بقیه پرس کنفرانس های بزرگ در آستانه سال نو برگزار می‌شدند

کنفرانس خبری هفتم ولادیمیر پوتین در کرملین در تاریخ 14 فوریه 2008 طولانیترین بود و 4 ساعت و 40 دقیقه دوام داشت.

اولین کنفرانس دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه 18 مه 2011 بود، ولی او بیشتر ترجیح می داد با نمایندگان برخی رسانه‌ها ملاقات کند و هر سال نتایج سال را ضمن دادن پاسخ به نمایندگان سه کانال عمده تلویزیونی — اول، «روسیه» و ان تی وی جمع‌بندی کند. کنفرانس بزرگ وی در اسکولکووا واقع در حومه مسکو بر گزار شد و 2 ساعت و 20 دقیقه طول کشید. برای این کنفرانس 815 خبر نگار از جمله 300 خبرنگار خارجی اکردیته شده بودند و 33 نفرشان 42 سؤال دادند. ده روزنامه‌نگار از طرف رسانه‌های فدرال روسیه و 17 نفر از طرف نشریات منطقه ای و هفت نفر خارجی از مدودف سؤال کردند. در این کنفرانس مدودف خودش مجری بود و ابتدا حضار سالن به او سؤال می‌دادند و بعداً وی چهار سؤال از پیش رسیده از طریق اینترنت را گرفت. اکثر پرسش ها — ده سؤال در باره انتخابات عنقریب ریاست جمهوری و آینده سیاسی مدودف و مسائل ساختار دولتی و در باره انتخاب شدن استانداران و کار مقامات حکومتی سطوح متفاوت بود. خبرنگاران توجات عمده را به مسائل حقوقی و دادگستری و به پرونده های پر سر و صدای خودورکوفسکی و ماگنیتسکی عطف کردند و کمتر جویای مسایل اجتماعی — اقتصادی بودند.

در دوره دوم ریاست جمهوری پوتین برگزاری کنفرانس ها در آستانه سال نو از سر گرفته شد. آخرین آن‌ها که کنفرانس دهم بود 18 دسامبر سال گذشته 2014 برگزار شد. برای این کنفرانس مطبوعاتی 1259 خبرنگار روسی و خارجی اکردیته شدند. پوتین در طول 3 ساعت و 10 دقیقه به 53 پرسش 38 خبرنگار پاسخ داد. از میان این 38 روزنامه‌نگار 30 نفر روسی و 8 تن خارجی بودند. رئیس جمهور معاشرت خود با روزنامه نگاران را با پیشگفتار کوچکی آغاز کرد و در آن در باره شاخص های عمده اجتماعی- اقتصادی این کشور در 2014 و طرح ها برای سال‌های نزدیک تعریف نمود. اکثر سؤالات در باره موقعیت اقتصادی روسیه و ثبات روبل بود. رئیس جمهور دوباره غرب را به این امر متهم کرد که تلاش می‌کند خرس (روسی) را به زنجیر محکم کند و تحریمات علیه روسیه را تاوان تلاش آن جهت اجرای سیاست مستقل نامید. پرزیدنت ضمن دادن پاسخ در باره سؤال‌ها راجعبه اوکراین گفت که حقیقت در مورد اختلاف اوکراینی از آن روسیه است نه غرب. رئیس جمهور همچنین به سؤالی در باره زندگی خصوصی خود جواب داد.

به یاد می آوریم که شما می‌توانید با متن آنلاین یازدهمین کنفرانس خبری بزرگ ولادیمیر پوتین 17 دسامبر از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران در سایت ir.sputniknews.com ما آشنا شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала