چورکین: پیشنهاد ایالات متحده آمریکا در مبارزه با داعش چشم اندازی دراز مدت دارد

© AFP 2023 / Kena Betancurروسیه یک ماه رییس شورای امنیت سازمان ملل می شود
روسیه یک ماه رییس شورای امنیت سازمان ملل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با ریانووستی اعلام کرد: "پشنهاد ایالات متحده در مبارزه با گروهک تروریستی "دولت اسلامی" از چشم اندازی دراز مدت برخوردار است".

چورکین اظهار داشت: "گفتگو با ژنرال آمریکایی در پنتاگون گفتگویی بسیار جالب بود. آنها اعلام کردند که مبارزه بزرگی خواهد بود و ما تمایل به چشم اندازی دراز مدت داریم. بعضی از همکاران واقعا گیج شده بودند — چطور چنین چیزی امکان دارد؟ نگاه کنید، تعداد آنها زیاد نیست. شما یکسال آنجا را بمباران کنید، همه دنیا بسیج می شوند، و شما می گویید که معلوم نیست چه زمانی جنگ به پایان برسد!".

بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش - اسپوتنیک ایران
بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش
 نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اشاره کرد: "من سوال ساده ای از آنها پرسیدم، آیا آنها در صورت ایجاد روند سیاسی برآوردِ نظریِ حداقلی از چگونگی استفاده از نیروهای مسلح دولت (رئیس جمهور سوریه، بشار) اسد دارند؟ اما آنها پاسخی ندادند. به استنباط من، آنها حتی فاقد تفکرات نظری در این زمینه هستند. همه بر این باورند که پیروزی بدون نیروی زمینی امکان پذیر نیست، و هیچ کدام از کشورهای پیشرو — نه ما، نه آمریکا، نه فرانسه، و نه انگلیس — قصد اعزام نیروی زمینی نداریم. اگر قصد اعزام نیرو ندارید، باید از نیروی زمینی محلی استفاده کرد. نیروی محلی چه افرادی هستند؟ گروهک های "معتدل" جدا شده؟ این تعداد نیرو برای پیروزی بر داعش کافی نیست. پس باید دولت اسد نیرو جذب کند. اما هنوز آنها آمادگی لازم برای حذب نیرو را ندارند. موقعیت غرب چنین است که آنها نمی خواهند حتی به همکاری با اسد اشاره کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала