دوستی دپاردیه با پوتین

© AP Photo / Lionel Cironneauاعتراف ژرار دپاردیه و عشق او به روسیه
اعتراف ژرار دپاردیه و عشق او به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیگناه، شخصی است که از سیاست دور و به فضای بیکران نزدیک باشد.

 به نوشته  « له فیگارو»،  کتاب ژرار  دپاردیه  « بیگناه»  در  کتابفروشی ها ظاهر  شده است  که  هنرپیشه فرانسوی  در باره  فروپاشی  سینمای  معاصر  و « دوستی  عجیب» خود با  ولادیمیر پوتین  و  اینکه چطور به اسلام گروید تعریف کرده است.

 دپاردیه در صفحات کتاب خود  مفهوم « بیگناه» را  شرح می دهد.  از نظر او « بیگناه» شخصی است که از سیاست دور و  به فضای بیکران نزدیک است.  هنرپیشه معتقد است که « بیگناهی» اساس   جان و روح روسی را تشکیل می دهد.  با ادامه صحبت در باره این موضوع،  دپاردیه  به  تمجید و تحسین  ولادیمیر پوتین نمی پردازد  که شهروندی روسیه را به  وی  اعطا کرد، به گفته دپاردیه  فقط  در تماس با  « روح روسی»  می توان  درک نمود  که روسیه  به رهبری  مانند پوتین نیاز دارد.

 ژرار دپاردیه  نوشت: «  من شنیدم ، پوتین ، قلدر سابق،  چطور با الیگار هایی صحبت می کند  که سعی می کنند  کشور را غارت کنند. او  خیلی  ماهرانه با آنها صحبت می کند. آنها از او می ترسند و نه برعکس، مثل نمونه بسیاری از کشورها». هنرپیشه  اعتراف کرد که زیاد  با رئیس جمهور روسیه صحبت می کند و  بخش اعظم گفتگوی آنها در باره  موضوعات ژئوپلیتیک است.

 نشریه « له فیگارو»  نوشت که دپاردیه در کتاب خود  پس از تحسین روسیه  به  انتقاد و سرزنش آمریکا دست می زند.  به عقیده  هنرپیشه، آمریکایی هایی  که « املت را  لای  ساندویچ خود می چپانند» ، « با گذشت  200 سال هنوز به کشتن ادامه می دهند و  قصد  ندارند سلاح خود را بر زمین بگذارند». آنها  فاصله زیادی با « بیگناهی» دارند.

دپاردیه در صفحات کتاب خود  دولت فرانسه را  به خاطر جنگ در الجزیره  سرزش می کند  و  رئیس جمهور  رِنه  کوتی  و  نخست وزیر  گی  موله  را با هیتلر و استالین مقایسه کرده است.  بعلاوه او  نفرت آشکار خود نسبت به  جنبش روشنفکرانه  « روشنگری»  در تمجید عقل و  دانش  را ابراز کرد. « شاید چون ما  « روشنگری» را به ارث بردیم، من هر چه کمتر ، خود را  فرانسوی احساس می کنم. متون  دوران  « روشنگری » —  متون سیاسی و  نظامی هستند،  احتمالا  عطش  بی پایان برای دانش —  که بدترین شر است».

 آنچه به  زندگی معنوی ژرار دپاردیه مربوط می شود، به اعتراف خودش،  ابتدا به « خاتخا — یوگا» پرداخت  و بعد  شیفته  هنر ام کلثوم   خواننده مصری  شد و به اسلام گروید.  هنرپیشه  5 بار در روز نماز می خواند و  طی دو سال به مسجد  می رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала