گزارش و تحلیل

ضربه تحریم روسیه بر اقتصاد ترکیه

© AFP 2023 / Bulent Kilicمطبوعات ترکیه
مطبوعات ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترک ها هنوز تاثیرات تحریم های اقتصادی روسیه علیه ترکیه را ندیده اند.

ابراهیم یِتکین رییس اتحادیه کشاورزان ترکیه درباره صدمات حاصل از تحریم های اقتصادی روسیه علیه ترکیه برای رادیو اسپوتنیک صحبت کرد. این تحریم ها از اول ژانویه 2016 اعمال خواهند شد. وی در این رابطه می گوید:

«تصمیم درباره اعمال تحریم­ها در وهله اول بر حوزه کشاورزی ترکیه تاثیر می گذارد. قیمت تولیدات در ترکیه به شدت سقوط می کند اما به این معنا نیست که کشاورزان نمی توانند تجارت با سود داشته باشند. تصمیم در خصوص اعمال تحریم ها به شدت بر اقتصاد کشور ما ضربه وارد می کند. تولید کننده با مشکلات زیادی روبرو می شود. بخش صادرات هم از این مساله ضربه می خورد، اما ضربه اصلی به تجارت خرد و تولید کننده های محصولات غذایی وارد می شود»

یتکین تاکید می کند که افت قیمت محصولات در بازار داخلی ترکیه موقتی است. وی می گوید: «افت قیمت محصولات در وهله اول شامل میوه ها و سبزیجات می شود، زیرا صادرات به روسیه غیر ممکن است و باید هر چه سریعتر به پول تبدیل شوند. طبیعی است که این پروسه موقتی می باشد. بعد از مدتی قیمت ها در بازار داخلی دوباره افزایش پیدا می کنند. همزمان با این پروسه، در ترکیه به دنبال بازارهای جدید فروش محصولات هستند».

یتکین می گوید که پیامدهای تحریم روسیه علیه ترکیه به اندازه کافی خود را نشان نداده است. این اتفاق زمانی می افتد که قیمت ها به شدت افت کنند و تولید کنندگان ترک قیمت ها را بالا ببرند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала