ادعای فروش نوزاد در خارج از بیمارستانی در جنوب تهران

© Fotolia / Nick Freundروسیه 56 مین کشور مناسب دنیا برای زایمان
روسیه 56 مین کشور مناسب دنیا برای زایمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هیچ بیمارستانی خرید و فروش نوزاد انجام نمی شود اما اگر ادعای فروش نوزاد در خارج از بیمارستان صحت داشته باشد، تاسف آور است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در واکنش به انتشار خبر فروش نوزاد در یکی از محلات تهران افزود: آنچه من در این باره شنیده ام، ادعای خانم دکتر دانشور، عضو شورای شهر تهران است که مدعی شده بود در یکی از مناطق تهران که آسیب های اجتماعی در آن زیاد است، مادرانی هستند که به فروش نوزادانشان مبادرت می کنند.
وی گفت: اگر چنین ادعایی حقیقت داشته باشد، جای تاسف دارد اما پیگیری آن در حوزه مسئولیت وزارت بهداشت نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، حتما خارج از بیمارستان بوده است و در هیچ بیمارستانی در سطح کشور امکان چنین تخلفی وجود ندارد به خصوص اینکه خود دکتر دانشور نیز اعلام کرده که این آسیب در خارج از بیمارستانها بوده است.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، مسئول رسیدگی به آن چه ارگانی است گفت: فقط می دانم که در حیطه مسئولیت وزارت بهداشت نیست و در حیطه مسئولیت دیگران است.
هفته گذشته فاطمه دانشور،عضو شورای شهر تهران مدعی شده بود که در محله هرندی در جنوب تهران مادرانی وجود دارند که نوزدانشان را پس از تولد به قیمت اندکی در حد 100 هزار تومان می فروشند و حتی گفته است که در یک مورد گزارشی داشته که زنی نوزاد خود را قبل از تولد، پیش فروش کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала