گزارش و تحلیل

اثبات حقانیت ایران

© Sputnik / Ruslan Krivobok  /  مراجعه به بانک تصاویر اثبات حقانیت ایران
اثبات حقانیت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش اخیر آژانس انرژی هسته ای نشان داد که این آژانس از همان ابتدای مطرح شدن پرونده هسته ای کاملا در جریان بوده برنامه هسته ای ایران صلح آمیز می باشد و هیچ انحرافی از قوانین و مقررات بین المللی وجود ندارد.

این گزارش ثابت می کند که نه فقط ایران از همان ابتدا هم به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبود بلکه آژانس هم کاملا در جریان عملکرد ایران بود ولی عمدا گزارش های خاکستری صادر می کرد. گزارش های خاکستری ای که این آژانس به استناد مخالفین حکومت ایران و کشورهای دشمن صادر می کرد و نه به استناد تحقیقات مستدل، طرف هایی که یک بچه کوچک هم می تواند درک کند عمدا و بر اساس خصومت اقدام به دروغ پردازی می نماند.
طبق همه قوانین دادرسی در همه جای دنیا متهم تا ثابت شدن گناهش بی گناه به حساب می آید اما در این پرونده بدون اینکه متهم جرمی مرتکب شود شدید ترین مجازات ها را متحمل شده.

بررسی همکاریهای اتمی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
بررسی همکاریهای اتمی ایران و روسیه
 ملت ایران سالها انواع و اقسام تحریم های مالی — اقتصادی — سیاسی و حتی دارویی را متحمل شده اند. چرا؟ چون برخی از مسئولین آژانس به جای اینکه به وظیفه خود یعنی پرداختن به مسایل حرفه ای و تخصصی بپردازند وجدان حرفه ای خود را به برخی کشورهای سلطه گر فروختند و پرونده ایران را به شورای امنیت و جاهایی کشاندند که نه فقط 80 ملیون انسان متحمل مصائب مختلف شدند بلکه تعداد زیادی بر اثر نرسیدن داروهای مورد نیاز جان خود را از دست دادند.
گویند "مشت نمونه خروار". این عملکرد مسئولین آژانس بین المللی انرژی هسته ای نه فقط خود آژانس را زیر سوال برده بلکه کل تشکیلات سازمان ملل را زیر سوال برده.
از این پس سوالی که مطرح است، چه تضمینی برای ملت ایران وجود دارد که چه آژانس بین المللی انرژی هسته ای چه آژانس های دیگر سازمان ملل به جای اینکه به وظایف حرفه ای خود عمل کنند اقدام به جاسوسی و یا تهیه گزارش های منفی برای اعمال فشار های سیاسی — اقتصادی و حتی نظامی بر علیه ایران ننمایند؟
تعامل روسیه و ایران در رابطه با برنامه هسته ای تهران - اسپوتنیک ایران
تعامل روسیه و ایران در رابطه با برنامه هسته ای تهران
اگر عوامل و کارمندان تشکل های بین المللی مخصوصا سازمان ملل به اولین شرح وظایف خود یعنی بی طرف بودن عمل می کردند شاید خیلی از جنگ ها و کشت و کشتارها در سطح جهان تا به حال پیش نمی آمد.
وظیفه اصلی نیروهای سازمان ملل نگاشتن گزارش های سیاه یا سفید و بی طرفانه می باشد و نه اینکه گزارش های خاکستری تهیه کنند. تا زمانی که سند یا مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشته باشند به هیچ وجه نباید گزارش خاکستری ای بنگارند که منجر به سوء استفاده گردد. اما متاسفانه در موارد متعدد شاهد آن بودیم که نمایندگان این تشکل های بین المللی خود یک طرف منازعه در مناقشات بین المللی بوده و هستند و بر همین اساس گزارش های خاکستری و یا سیاه غیر مستند تهیه می کنند که منجر به مصایب عدیده در جهان می گردد.
شاید خیلی ها هنوز فراموش نکردند که همین تشکل های بین المللی با گزارش های خاکستری خود در مورد سلاح های کشتار جمعی چه تهمت هایی به عراق زدند و به استناد همان گزارش ها صدها هزار نفر کشته شدند و در نهایت عراق به شرایطی که امروزه شاهد آن هستیم رسید. یا حادثه سرنگونی هواپیما در اکراین و یا طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه و یا چشم پوشی از کشتار مردم بی گناه در فلسطین و یا یمن و… شاید اگر بخواهم بشمارم صدها مورد را هم من هم خوانندگان بتوانند بشمارند.
مسکو میزبان محمد جواد ظریف خواهد بود، در گفتگو با دکتر فرهاد کولینی کارشناس ارشد مسائل استراتژیک - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شتاب اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با ایران- گفتگو با عبدالله مهربان
 در زمان جنگ ایران و عراق صدام حسین صدها بار از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی که توسط همه قوانین بین المللی تحریم شده بود استفاده کرد همه این سلاح ها را هم از کشورهای غربی دریافت کرد، اما یک بار هم مجامع بین المللی مخصوصا سازمان ملل واکنش نشان ندادند و امروزه هم همان گزارش های خاکستری آسیب های برگشت ناپذیری را بر ملت ایران وارد کرده.
بحثی که امروزه در ایران مطرح می باشد این است که با توجه به اثبات بی گناهی ایران اولا چرا باید طرف های مقابل بر اساس برجام اقدامات برگشت پذیر انجام دهند؟ و دوم اینکه چه کسی باید تاوان ضرر و زیان ها و آسیب های ناشی از خودداری مجامع بین المللی به عمل کردن به وظایف خود را پرداخت کند؟ و آیا اصلا جان افرادی که بر اثر خودداری کشورهای غربی از تامین دارو برای آنها گرفته شده برگشت پذیر است؟
شاید امکان پس گرفتن حق و حقوق از بین رفته طی این سالها وجود نداشته باشد اما حد اقل می توان برای یک بار هم که شده مسئولین این ماجراها را به دادگاه های بین المللی (البته اگر آنها هم تحت نفوذ سلطه گران نباشند) کشاند و مجازات کرد تا عبرتی بشوند برای دیگر کارمندان تشکل های بین المللی و این بلاها بر سر ملت ها و کشورهای دیگر نیاید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала