حماسه بزرگ؛ حضور ده‌ها میلیون مسلمان در کربلای معلی

© AP Photo / Hadi MizbanShiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015
Shiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم خروج زائران عراقی از کربلا برای رعایت حال زوار غیرعراقی، هم‌اکنون چندین میلیون زائر در کربلای حسینی حضور دارند.

خبرگزرای اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرغم خروج زائران عراقی از کربلا برای رعایت حال زوار غیرعراقی، هم‌اکنون چندین میلیون زائر در کربلای حسینی حضور دارند که با توجه به حضور چندین ده‌‌ها میلیونی در روزهای پیش، می‌توان گفت راهپیمایی اربعین امسال از بعد جمعیتی، از سال پیش نیز پرشورتر بوده است.
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی که طبق فرموده آیت‌الله سیستانی در عراق فردا(پنجشنبه) اربعین حسینی است، میلیون‌ها مسلمان برای گرامیداشت اربعین حسینی(ع) امروز وارد کربلا شدند.
با توجه به توصیه علمای عراق برای رعایت حال زوار غیرعراقی، اکثر راهپیمایان عراقی بعد از ورود به کربلا و عرض ادب به مقام حضرت سید‌الشهدا(ع) کربلای معلی را به محل سکونت خود ترک می‌کنند که با این حال هم‌اکنون چندین میلیون زائر در کربلا حسینی حضور دارند که با توجه به حضور چندین ده‌‌ها میلیونی در روزهای پیش، می‌توان گفت راهپیمایی اربعین امسال از بعد جمعیتی، از سال پیش نیز پرشورتر بوده است.
زائران و راهپیمایانی که از صبح امروز وارد کربلا می‌شوند با شعار لبیک یا حسین(ع) به طور جمعی بعد از حضور در حرم مطهر حضرت عباس(س) از بین‌الحرمین وارد صحن حضرت اباعبدالله‌الحسین شده و به دلیل ازحام بی‌نظیر جمعیت، حرم مطهر را ترک می‌کنند.
بنا بر اعلام منابع امنیتی و حضور خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم در بخش‌های مختلف کربلا و گفت‌وگو با منابع امنیتی، تا لحظه انتشار این خبر هیچ اقدام تروریستی موفقی از سوی تروریست‌های داعش متوجه زائران نبوده و در برخی موارد نیز که اقدامات تروریست‌ها با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала