بریتانیا تعداد هواپیماهایش در پایگاه قبرس را دو برابر می کند

© AP Photo / Donato Fasanoتدارکات نیروی هوایی بریتانیا برای حمله به مواضع داعش در سوریه
تدارکات نیروی هوایی بریتانیا برای حمله به مواضع داعش در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز چهارشنبه بحث هایی در مجلس عوام پارلمان بریتانیا انجام شده و عصر همین روز در پایان این بحث ها درباره مسئله شرکت لندن در بمباران مواضع شبه نظامیان رای گیری خواهد شد. شکی نیست که نمایندگان به شرکت کشورشان در این عملیات رای موافق خواهند داد.

به نوشته روزنامه ایندپندنت "انتظار می رود در چارچوب تدارکات برای شرکت بریتانیا در جنگ با داعش ، هواپیما های بیشتری به قبرش اعزام شوند. مایکل فلون، وزیر دفاع بریتانیا امروز در آستانه رای گیری در پارلمان درباره مسئله گسترش عملیات جنگی استفاده از دومین هواپیمای شناسایی Airseeker Rivet Joint را مورد تائید قرار خواهد داد".
روزنامه بریتانیایی خاطرنشان می سازد در صورت تائید پیشنهاد دولت بریتانیا در پارلمان درباره شرکت این کشور در عملیات ضد داعشی در سوریه ، تعداد هواپیماهای بریتانیایی در پایگاه قبرس دو برابر خواهد شد.
دو هواپیمای تورنادو و شش جنگنده Typhoon دارای موشک های مجهز به وسیله رهگیری لیزری به پایگاه قبرس اعزام خواهند شد. اکنون هشت فروند هواپیمای تورنادو در قبرس مستقر بوده و در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق شرکت دارند.
انتظار می رود بمبارن مواضع داعش در سوریه چند ساعت پس از رای گیری در پارلمان بریتانمیا آغاز شود اما وزارت دفاع بریتانیا هنوز این خبر را تائید نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала