پوتین: ترکیه سوخو 24 را برای تامین امنیت صادرات نفت داعش سرنگون کرد

© Sputnik / Aleksei Druzhininپوتین حادثه گروگان گیری در باماکو را به رییس جمهور مالی تسلیت گفت
پوتین حادثه گروگان گیری در باماکو را به رییس جمهور مالی تسلیت گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو اطلاعاتی را دریافت کرده که ثابت می کنند ورود نفت به ترکیه از اراضی تحت کنترل داعش و دیگر سازمان های تروریستی در ابعاد بسیار بزرگ و صنعتی ادامه دارد.
پوتین افزود دلایل حاکی از آن وجود دارد که ترکیه هواپیمای روسی سوخو 24 را برای تامین امنیت صادرات نفت داعش سرنگون کرده است.
هدایت عملیات زمینی نجات خلبان روس توسط ژنرال سلیمانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هدایت عملیات زمینی نجات خلبان روس توسط ژنرال سلیمانی
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد مقامات ترکیه به او اطمینان دادند که شخص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 تصمیم گیری نکرده اما برای روسیه مهم نیست که بطور مشخص چه کسی با تصمیم گیری خود باعث مرگ دو نظامی روسی شده است. پوتین تاکید کرد تا موقعی که کشوری از بخشی از گروه های تروریستی در راستای اهداف خود استفاده کند، نمی توان ائتلاف بین المللی گسترده ای را علیه تروریسم تشکیل داد. رئیس جمهور روسیه گفت: " وقتی نیروی هوایی ترکیه بمب افکن ما را سرنگون می کند، از کدام ائتلاف گسترده می توان صحبت کرد؟"
پوتین اظهار داشت موضوع هواپیمای سرنگون شده روسیه عملا در همه دیدار های دوجانبه وی در پاریس مطرح شد. پوتین تاکید کرد اکثریت مطلق کسانی که وی با انها دیدار کرد، قبلو کردند که سرنگونی بمب افکن بی دفاع روسیه که به هیچ وجه ترکیه را تهدید نمی کرد، بی معنا بوده است.

بمب افکن تهاجمی سوخو-24 ام - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
بمب افکن تهاجمی "سوخو-24 ام"
هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد.

اولگ پاشکوف، یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر مورد اصابت رگبار گلوله های تروریست ها قرار گرفت و کشته شد. کونستانتین موراختین، خلبان نجات یافته به روزنامه نگاران گفت هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала