زائران بدون روادید حق ورود به عراق را ندارند

© AP Photo / Mosa'ab Elshamyزائران بدون روادید حق ورود به عراق را ندارند
زائران بدون روادید حق ورود به عراق را ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون روادید، هشدار داد: زائران بدون روادید در کشور عراق با مشکلات قضایی رو به رو می شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه گفت: تنها مشکل فعلی در خروج زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه را حضور تعدادی از افراد بدون روادید دانست و افزود، این در حالیست که بارها تاکید کرده بودیم که هیچکس بدون روادید عازم مرزها نشود.
وی با بیان اینکه زائران بدون روادید حق ورود به عراق را ندارند، تاکید کرد: دولت عراق به طور رسمی اعلام کرده که به هیچیک از زائران بدون روادید اجازه ورود نمی دهد چرا که ممکن است با مشکلات قضایی روبه رو شوند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از زائران عتبات که تاکنون روادید نگرفته اند خواست که برای گرفتن روادید اقدام کنند.
وی اظهار کرد: براساس گزارش های دریافتی و بازدیدهای مستمر از این مرز، هم اکنون زائران مشکلی در زمینه معطلی در مرز ندارند و تردد روان شده است.
ذوالفقاری در ادامه گفت: اربعین حسینی ظرفیت آن را دارد که محور وحدت جهان اسلام باشد.
وی افزود: شاهد هستیم که بسیاری از برادران و خواهران اهل تسنن از داخل کشور به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به زائران اربعین خدمات می دهند و این می تواند به معنویت و ارزش های اسلامی ما طراوت بدهد.
معاون وزیر کشور افزود: امید است سال آینده با برنامه ریزی و هماهنگی با کشور عراق، صدور روادید برای زائران از چند ماه پیش از اربعین انجام شود.
معاون وزیر کشور در بازدید از مرز چذابه با تعدادی از زئران درباره مسائل و مشکلات آنها گفت وگو کرد.
پایانه مرزی چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد.
چذابه و شلمچه در خوزستان دو گذرگاه عبور زائران به عتبات عالیات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала