بازی «بتل‌فیلد 3» و پیش‌بینی حملات تروریستی پاریس

© AP Photo / Michel Eulerبازی «بتل‌فیلد 3» و پیش‌بینی حملات تروریستی پاریس
بازی «بتل‌فیلد 3» و پیش‌بینی حملات تروریستی پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یکی از مراحل بخش داستانی بازی ویدئویی «بتل‌فیلد 3» به شهر پاریس حمله تروریستی می‌شود که نوع این حمله و تاریخ آن شباهت بسیار زیادی با حمله اخیر تروریستی پاریس دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس، بازی بتل‌فیلد 3 (میدان نبرد 3) یک بازی تیراندازی اول شخص از سری بازی‌های بتل‌فیلد است که توسط شرکت دایس (DICE) ساخته‌شده و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و ویندوز در 25 اکتبر 2011 در آمریکای شمالی منتشر شد.
در مرحله‌ای از بازی، شهر پاریس مورد حمله تروریست‌ها قرار می‌گیرد و این حمله شامل تیراندازی در مناطق مختلف شهر، بمب‌گذاری، مقابله با پلیس و گروگان‌گیری می‌شود که تمام این موارد در حملات تروریستی اخیر پاریس نیز اتفاق افتاد.

حملات تروریستی در پاریس - اسپوتنیک ایران
حملات تروریستی در پاریس
 نکته قابل تامل و جالب در مورد این مرحله، تاریخ حمله به پاریس است که در ابتدای مرحله، 13 نوامبر ذکر می‌شود. دقیقا همان تاریخی که حمله تروریستی پاریس در واقعیت رخ داد:
لازم به ذکر است در مرحله‌ای از بازی «بتل‌فیلد 3» به تهران نیز حمله می‌شود و به همین علت فروش این بازی در کشور ممنوع است.
داستان این بازی طی 9 ماه در سال 2014 رخ می‌دهد. بیشتر داستان در منطقه ایران و عراق است و نقشه‌های این بازی در مناطق سلیمانیه عراق، تهران، خلیج فارس، فرودگاه مهرآباد، بیابان‌های اطراف تهران، پاریس، دره آراز در شمال ایران و آذربایجان، نیویورک، کانال نوشهر، قله دماوند آمل و جزیره خارک طراحی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала